Bedenktijd hypotheek?

Yates
Topic Starter

Bedenktijd hypotheek?

#1 , 20 feb 2015 14:00

Besten,

Ik en mijn vriendin, beide Nederlander, zijn voor een huis bezig in de grensstreek, in Achel. Wij hebben een akkoord van de KBC, maar er is op dit moment een dossier in aanvraag bij de Fortis. Wij hebben tot 3 maart de tijd om een akkoord of 3 weigeringen te krijgen. De eerste weigering hebben we al van de ING, omdat mijn vriendin geen vast contract heeft.

Nu is het zo, de KBC stelt dat wij komende maandag getekend moeten hebben, anders moeten we het dossier opnieuw indienen. Alleen van de Fortis horen wij woensdag of donderdag pas iets van. Wij zouden liever naar de Fortis gaan, omdat de rente op dit moment aantrekkelijker is, namelijk 2,62% tegen 3,20% bij de KBC. Plus de KBC verlangt nog €7000,- extra inleg. Maar als wij de KBC laten schieten, en de Fortis verkoopt ons nee, kunnen we niet 3 weigeringen overleggen aan de makelaar, en een nieuw dossier bij de KBC gaat niet klaarkomen voor 3 maart.

Onze vraag is nu, kunnen wij tekenen bij de KBC, en mocht de Fortis alsnog met een ja komen, ons nog beroepen op bedenktijd? Een Belgische vriend van mij stelt dat we 7 dagen bedenkt tijd hebben. Klopt dit?

Met vriendelijke groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 20 feb 2015 20:26

U kan altijd een aanvraag tekenen.het enige waar u zich toe verbindt is het betalen van de dosssierkosten (Circa 300 €). Tegelijk zie ikniet in waarom KBC u onder druk zet. Het enige wat kan veranderen is de rentevoet. Maar gezien de lage en stabiele rente zal daar weinig in veranderen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2015 20:31

Extra bonus voor verkoper deze maand???? 8_)

Reclame

basejumper

#4 , 20 feb 2015 20:38

Waarschijnlijk :-)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Yates
Topic Starter

#5 , 24 feb 2015 09:55

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels woord terug van Fortis, deze hebben mij een weigering gegeven, omdat ik maar max 80% kan lenen aangezien ik een niet-resident ben. Inmiddels heb ik ook een dossier bij Resort liggen, via Keurs adviesgroep in Lommel. Zij zei ook dat het niet netjes was dat de KBC meteen zo aandringt, en adviseerde mij de KBC even links te laten liggen. Het dossier is klaar voor analyse, daar zal vandaag of morgen aan begonnen worden.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”