weet het allemaal niet meer

einderaad
Topic Starter

weet het allemaal niet meer

#1 , 06 nov 2014 14:42

hallo, in juni 2013 kwam ik thuis van een weekje buitenland voor het werk en een deurwaarder was binnengeweest bij me. daar ik voor mn werk toen veel in het buitenland was (6a10 dag weg, 2 dagen thuis) wist ik zo niet goed wat ermee te doen daar ik er niet echt tijd voor had. Op dit moment was er ook eventjes geen geld om de schuld te betalen maar ik wist dat er wel ging komen. ik ben dus rap via het ocmw naar het acw geweest en die stelden schuldbemiddeling voor. eventjes alles bij elkaar gelegd en het was een kleine 8000 euro. in mn haast zei ik was toen echt niet veel in het land om alles te fiksen. Dan terug naar het buitenland waar ik erover sprak met mn collega's en het internet afspeurde naar mogelijke oplossingen. Eerlijk gezegd had ik er plots geen zin meer in om constant in het buiten land te vertoeven met een leefloontje en ik zocht verder. Mn huishuur en autolening werden maandelijks door mezelf altijd op tijd betaald. kmoest er gewoon eens werk van maken om die kleine beetjes schulden te betalen, ik wist met mn werk dat er geld ging komen. dus ik besloot om een lening aan te gaan om alles in 1 keer te kunnen betalen en die lening net zoals mn huishuur en mn autolning af te lossen maandelijks. eventjes gecheckt met mn werk naar de toekomst toe en financieel zag het er echt rooskleurig uit. die lening is via internet gefikst op 3 dagen tijd. op het moment dat ik wist dat de lening goedgekeurd was liet ik de advocate weten dat ik de schuldbemiddeling toch niet ging doen. antwoord: te laat... ik zei dat ik alles in 1 keer kon betalen maar dit mocht niet (!) we gingen het wel uitpluizen op het moment ik terug in het land was. paar dagen later ik denk in de states, wil ik geld afhalen, het werkt niet, andere bank geprobeerd, werkte ook niet, bellen naar brussel, "sorry meneer, u maestro werkt niet". toen ik terug kwam in belgie bleek dat alles geblokkeerd was. die schuld was ineens verdriedubbeld (met autolening erbij). ik ben letterlijk in een depressie geraakt, werk toen kwijtgespeeld echt ten einde rad gezeten, het hoefde echt nie meer voor mij. een jaar later nu, ben ik er wel weer bovenop maar toch zou ik liever de touwtjes in eigen handen hebben, ik weet dat er momenteel 12000 euro bij de schuldbemiddeling opzij staat en dat mn rubriekrekening plusminus 2000 euro bedraagt. ik wil echt weer vollenbak gaan werken maar moeten zagen om diesel in mn auto te kunnen doen of een klein stukje materiaal te kopen zie ik echt nie meer zitten. wat te doen!!!!
schuldbemiddeling hou ik geen half jaar nie meer vol, en de zin om onder die voorwaarden te werken, nee die is er niet
HELP!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 nov 2014 14:51

Die is er inderdaad niet.
Gevolg van alles eens "eventjes" te willen doen en dan naar het verre buitenland te trekken.e
Iedere volwassene staat in voor zijn daden.

Hopelijk komen nu de jaren van verstand.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#3 , 06 nov 2014 14:55

Welk alternatief stelt u dan zelf voor? Of betwist u een deel van de schulden?

Reclame

einderaad
Topic Starter

#4 , 06 nov 2014 15:14

sorry, buitenland is voor mn werk.. ik werkte als geluidstechnicus voor een grote belgische artiest, vandaar veel buitenland. alternatief? kan dit stopgezet worden die csr?

sloeberken

#5 , 06 nov 2014 15:20

Is dat vrijwillige schuldbemiddeling of collectieve schuldbemiddeling. Heb nog nooit geweten als jij beslist te stoppen met die bemiddeling dit niet zou kunnen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken

#6 , 06 nov 2014 15:25

Bij crs (collectieve schuldbemiddeling) is er toch een bemiddelaar, in veel gevallen een advocaat. Dit kan je op elk ogenblik stoppen. Maar hou rekening dat de deurwaarder er snel terug staan, en dat opnieuw alle intresten en ereloon bemiddelaar moeten betaald worden. Eerst goed nadenken voor je een beslissing neemt.

einderaad
Topic Starter

#7 , 06 nov 2014 15:35

die advocate die ik 20 moet mailen tot ik antwoord krijg en inderdaad al 2000 euro heeft gekost....
ik weet als mn werk weer op volle dreef is kan ik dit allemaal zelf betalen, kzal inderdaad mn best moeten doen om alles op tijd te betalen wat vroeger mn probleem was maar die les heb ik nu wel geleerd...
ik las wel op verschillende fora dat het via de rechtbank moet om uit csr te stappen.. en wat gebeurd er met het bedrag die daar nu vastzit?

sloeberken

#8 , 06 nov 2014 16:09

Met dat bedrag worden schulden betaald en u bemiddelaar. Zijn er dan in den beginne geen afspraken gemaakt met de bemiddelaar.

einderaad
Topic Starter

#9 , 06 nov 2014 16:48

mondeling, rap rap rap, nooit iets echt gezien van hoeveel voor wie en zo op papier, nergens mn handtekening onder gezet. Ik zie ook maar een mogelijkheid om de csr te al dan niet te stoppen als ik het vastgezette bedrag kan gebruiken om af te betalen

sloeberken

#10 , 06 nov 2014 17:20

Dat geld dat bij de bemiddelaar staat, daar kun je niet over beslissen, enkel de bemiddelaar.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”