In dec. 2009 heeft de rechter uitspraak gedaan in een zaak tussen mij en electrabel.
Ik moest een factuurbedrag+rente betalen en de helft vd vonniskosten en rechtsplegingsvergoeding.
Echter ontving ik van de betreffende deurwaarder een enorme lijst met bedragen die ik moest voldoen volgens hem.
Ik heb daarop de factuur+rente voldaan en per email aan de gerechtsdeurwaarder verzocht om een correcte afrekening zoals de rechter had uitgesproken.
Zij hebben daarop niet gereageerd, echter wel een nieuwe aanmaning gestuurd met daarop alle bedragen(de incorrecte dus).
Vervolgens heb ik een email gestuurd naar de gerechtsdeurwaarder op 8 januari 2010 met de mededeling dat ik zeker bereid ben de juiste bedragen alsnog over te maken, maar dat ik daarvoor wel een corrcte afrekening wenste te ontvangen.
Hierop is nooti meer gereageerd.
Tot 27 december 2011: toen ontving ik een brief vd gerechtsdeurwaarder met een nog veel hoger bedrag.
even heen en weer gemaild omdat ik niet meer alles uit mijn hoofd kende(na 2 jaar).
Uiteindelijk heb ik dus gezegd nog in afwachting te zijn van de destijds gevraagde correcte afrekening( de helft vd kosten dus) en tevens verzocht om een afbetalingsplan daar mijn financieel situatie nu geheel is veranderd door werkloosheid en ziekte.
De gerechtsdeurwaarder heeft nu een hoop nieuwe kosten bij op gezet, maar ging wel akkoord met 25 euro per maand en dan begin april het volledige restbedrag(wat nog bepaald moet worden).
Nu gaat de gerechtsdeurwaarder ineens niet meer akkoord met afbetalingsplan van 25 per maand en eist het volledige(incorrecte bedrag) in 1 betaling en wel nu.
Ik heb daarop weer gereageerd mijn goede wil te tonen, de 25 per maand gewoon te blijven betalen, en voet bij stuk gehouden dat zij de zaak zolang hebben laten aanslepen door nooit meer te reageren met een juiste afrekening, en dat dat niet mijn fout is.
Nu dreigen ze met beslaglegging en wat kan ik nu doen?