Bij de politie zou ik er niet echt op hopen dat deze juist zal terecht komen namelijk...
Wat is dat nu weer voor een opmerking? Jaren geleden hetzelfde meegemaakt: na een nachtje stappen samen met een vriend een GSM gevonden op de parking waar mijn wagen stond. Aangezien het 2 uur 's nachts was, gingen we niet bellen, maar hebben we de GSM afgegeven aan de wachtdienst van de politie, één straat verder, en hebben we onze eigen telefoonnumers erbij achtergelaten, ook. Dag nadien hebben mijn vriend en ik beiden een SMS-je van de eigenaar van de GSM gekregen om ons te bedanken het toestel naar de politie te brengen. Politie doet dus weldegelijk het nodige om het toestel bij de rechtmatige eigenaar te krijgen...
Heeft ergens te maken met het onderzoek dat relatief recentelijk uitgevoerd is, waarbij bleek dat gevonden voorwerpen die men aan de politie gaf niet altijd naar de eigenaar terugkeerden.
Of portefeuilles (met alles er nog in) binnen brengen, de eigenaar mag een lege portefeuille komen ophalen.
Als ik me goed herinner, verliest de politie 35% van binnengebrachte voorwerpen, wat een relatief grote loss-ratio is, me dunkt.
Nu, dit gevoel komt voornamelijk voort uit onderzoeken die gevoerd zijn...