Ik ben op zoek naar mijn eerste tweedehandswagen en had een VW crosspolo gevonden van 8 jaar oud aan een zeer goede prijs en in goede staat. Uiteraard een beetje te mooi om waar te zijn. Ik vermoed echter dat dit een gestolen wagen is voor de volgende redenen:
- de verkoopster is zogezegd een dokter die vaak in het buitenland is en daarom de verkoop laat regelen door een garage. Ik heb de naam gegoogeld en dit is een personage (ook dokter) uit een boek van Balzac (maar iedereen mag natuurlijk een alias aanmaken op internet).
- de persoon is franstalig maar woont wel in Jabbeke.
- de garage wil de auto aan deur leveren, zonder extra kosten, maar wil wel cash geld zien (en dat voor een garage? :s)
- iemand herkende toevallig de achtergrond van de autofoto's en die zijn niet getrokken in Jabbeke, maar in de Solvay silo's in Brussel.
- Ik heb gevraagd naar de contactgegevens van de garage, maar die krijg ik uiteraard niet.
Ik was eerst niet achterdochtig, omdat de verkoper/garage beweert dat alle papieren voor de auto in orde zijn: carpass, verkoopsakte, tweedehandskeuring, roze kaart, etc. Maar het lijkt me allemaal wat verdacht.
Waar kan ik dit eventueel aangeven? Hoe kan ik nagaan of deze auto als gestolen staat opgegeven? Ik heb de auto nog niet gezien (gingen m normaal dit weekend aan deur leveren), dus ik heb geen chassisnummer. Als dit inderdaad zwendel is zou ik deze personen graag kunnen aangeven.
mvg,
Sofie