koper eist geld terug van verkocht gsm.

stephanoo
Topic Starter

koper eist geld terug van verkocht gsm.

#1 , 12 dec 2014 06:12

goedemorgen, ik heb enkele dagen geleden een huawei ascend g510 verkocht voor €75 met orginele oplader en garantie-aankoopsbewijs.
Nu, gisteren avond krijg ik een sms van de koper dat het toestel veel problemen blijkt te hebben zoals hij blokeert, geen scherm de toetsen werken soms gewoon niet en hij kan nog wel even doorgaan zegt hij,
hij is de gsm hier komen afhalen bij mijn thuis, hij heeft de gsm getest en alles was inorde, nu vraagt hij het geld terug, ik heb geantwoord dat de gsm inorde was toen hij hem kocht want hij heeft hem uiteindelijk ook zelf getest en hij was inorde.
Na dat ik dat gezegdt heb antwoord hij dat hij morgen om 13uur voor mijn deur staat met de gsm en dat ik dan zelf mag kiezen welke weg ik wil inslaan, ofwel is het opgelost ofwel heb ik een probleem met hem, daarna zei hij nog dat mijn beslissing alles gaat bepalen en dat hij heel inventief is.

wat kan ik nu het beste doen, het toestel was inorde want hij heeft het zelf getest enzo, en zou ik dit moeten opvatten als bedreigingen?
ik ken deze persoon niet dus ik weet ook niet met wat voor persoon ik te maken heb, het kan wieweet een agressief persoon zijn.

als iemand mij zou kunnen helpen met dit probleem.

dankje.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 12 dec 2014 06:57

U vraagt hem om bewijs dat het toestel reeds defect was toen hij het kocht via mail of AS (met verwijzing naar het feit dat hij hem heeft kunnen testen), en u doet morgen vooral niet open (of reageert nog op enige Sms of telefoontjes). Wordt hij gewelddadig, belt u de politie.

stephanoo
Topic Starter

#3 , 12 dec 2014 07:02

dus ik kan best gewoon nu een bewijs vragen dat hij kapot was toen hij hem bij mij kocht?
of wachten tot hij iets van hem heeft laten horen?

Reclame

stephanoo
Topic Starter

#4 , 12 dec 2014 08:42

ben ik in mijn recht of kan hij het geld toch nog wettelijk terug eisen?
hij heeft de gsm getest dus als hij niet zou werken dan is hij zelf in de fout gegaan, ookal werkte hij perfect, de gsm heeft zelfs nog 11maanden garantie.

Turaki

#5 , 12 dec 2014 09:11

Als de GSM werkelijk al defect was bij verkoop, en u heeft hem verkocht als een werkend toestel, is hij in zijn recht. Maar aangezien hij de kans heeft gehad om hem te testen, lijkt mij dit niet waarschijnlijk.

Als er nog garantie op geldt, heeft hij die mee overgenomen. Hij moet dus contact opnemen met de oorspronkelijke verkoper.

Terug naar “Consumenten Koop”