iphone 4 flipt

fenerus
Topic Starter

iphone 4 flipt

#1 , 17 okt 2010 14:12

Beste

Ik heb een iphoen 4 en deze valt uit, het scherm doet raar, er zijn problemen met schalelen tussen programma's en er verschijnt een zwart scherm na het bellen. Houd er wel rekening mee dat deze gebreken zich gedurende 3 weken meerdere malen op acute niet-periodieke perioden zich hebben voorgedaan.

Ik heb de verkoper gewezen op het feit dat 1) de waterschadedetector negatief is = geen waterschade en er geen uiterlijke vaststellingen zijn van valschade of andere inpacten.

Ik heb het toestel binnengebracht bij de desbetreffende verkoper en hem de volgende dag een aangetekend schrijven en gewoon schrijven opgestuurd met het volledige wetsartikel van 1/9/04 en het verzoek dat ik een nieuw toestel wens. Het gaat hier om een toestel van 749,99 eur hoor die 4 gebreken vertoont.

De verkoper zegt het op te sturen naar een hersteldienst die daarover gaat beslissen.

Wat moet ik nog doen want ik wens wel een nieuw toestel hoor. Komaan 749,99 voor een toestel met 4 fouten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nicolas1

#2 , 17 okt 2010 14:56

Meestal geeft apple een nieuw toestel, maak je geen zorgen, ik heb al 2 nieuwe iPhone 3G's gekregen^! ;)

fenerus
Topic Starter

#3 , 17 okt 2010 15:20

Meestal geeft apple een nieuw toestel, maak je geen zorgen, ik heb al 2 nieuwe iPhone 3G's gekregen^! ;)
Ik hoop het echt want ik kan er echt niet mee lachen. Mijn vraag is dan ook wat ik moet doen als men mij geen nieuw toestel wil geven. Ik heb nu al een aangetekend schrijven gestuurd.

Reclame

float

#4 , 17 okt 2010 15:20

Welk wetsartikel heb je bijgevoegd?
Aankoopdatum?
Datum van binnen brengen?
Als ze je geen nieuw toestel wensen te leveren, zal je moeten dagvaarden.

fenerus
Topic Starter

#5 , 17 okt 2010 15:39

Welk wetsartikel heb je bijgevoegd?
Aankoopdatum?
Datum van binnen brengen?
Als ze je geen nieuw toestel wensen te leveren, zal je moeten dagvaarden.
Ik heb de volledige wet van 1 september 2004 toegevoegd. 9 pagina's (copy paste van Juridat) en ook een brochure van de FOD economie waar alles uitgelegd staat. Het toestel is binnen de 6 maanden binnengebracht na aankoop, binnen de 2 maanden na vaststelling van de defecten

float

#6 , 17 okt 2010 17:02

Het is de verkoper die u een nieuw toestel moet bezorgen als u dat eist.

fenerus
Topic Starter

#7 , 17 okt 2010 17:33

Het is de verkoper die u een nieuw toestel moet bezorgen als u dat eist.
Het feit dat ik 1 dag nadat ik het toestel heb binnengebracht, l een aangetekend schrijven heb verstuurd met antwoordkaart gevolgd door een kopie per gewone zending, met de integrale tekst van de wet 1/09/04, + een kopie van het aankoopbewijs, volstaat die?

De verkoper heeft me ge-emaild dat hij het toestel zal overmaken naar een care hersteller. En dat zij beslissen of er een nieuw toestel geleverd kan worden of hersteld.

Ik heb de verkoper in de zaak zelf gewezen op het feit dat hij verantwoordelijk is en niet zijn hersteller, en hem attent gemaakt op de 6 maandentermijn. Ik heb dit ook in mijn aangetekend schrijven gemeld.

Ik heb de verkoper gewezen op het feit dat er geen waterschade is: de iphone heeft een detector voor waterschade en er is geen valschade. Kan ik me verzetten tegen deze hersteldienst en een nieuw toestel eisen: graag hulp.

float

#8 , 17 okt 2010 20:26

Ja, u kunt zich daar tegen verzetten. Als de andere partij er niet mee akkoord is en het een dermate groot gebrek is, zal dit toch via de rechtbank moeten eisen.

fenerus
Topic Starter

#9 , 17 okt 2010 23:03

Zijn er nog dingen die ik kan ondernemen? Vb zaken waarop ik de verkoper attent moet maken? Hoe zit dat eigenlijk met de juridische juistheid van een externe hersteldienst. Mag dit?

fenerus
Topic Starter

#10 , 22 okt 2010 14:01

Geachte

Ik heb vernomen dat ze het toestel hebben opgestuurd naar de hersteldienst en dat zij niks terugvinden.

Nu ik blijf echter wel met het probleem zitten en zij blijven mij afschepen. Wat kan ik ondernemen?

float

#11 , 22 okt 2010 18:29

Zijn er nog dingen die ik kan ondernemen? Vb zaken waarop ik de verkoper attent moet maken? Hoe zit dat eigenlijk met de juridische juistheid van een externe hersteldienst. Mag dit?
Je kan enkel een aangetekend schrijven sturen met alle argumenten in de brief.
Die hersteldienst is uw probleem niet. Er is een overeenkomst tussen u en de verkoper.
De hersteller zegt dat er geen probleem is met het toestel?

fenerus
Topic Starter

#12 , 22 okt 2010 18:32

Ik heb een aangetekende brief gestuurd en een gewoon schrijven, maar de verkoper heeft die niet afgehaald in het postkantoor. Er werd wel een gewone brief gestuurd.

Het toestel is nu binnen ongeveer een week. Maar ik ben te weten gekomen dat ze nergens een gebrek vinden.

Nu het gebrek doet zich acuut voor zonder periodieke tijdsintervallen. Dus op willekeurige momenten.

Dus heeft de herstelfirma het toestel onhersteld teruggezonden. Het toestel is 3 maanden oud. Ik betreur het ten zeerste aangezien het hiet om een toestel van 750 eur gaat.

float

#13 , 22 okt 2010 18:36

Wanneer zou je het toestel terugkrijgen?

fenerus
Topic Starter

#14 , 22 okt 2010 18:36

Deze week zou ik het terugkrijgen, onhersteld welliswaar

float

#15 , 22 okt 2010 18:42

Zitten we dan nog altijd in de zes maanden na aankoop?
Wacht tot je het toestel terug hebt, als het niet gemaakt is (wat je nu slechts officieus weet) stuur je opnieuw een aangetekend schrijven en eis je een nieuw toestel.
Als ze dat niet toestaan, dan zal je test-aankoop moeten inschakelen voor een beetje extra druk te zetten ofwel moeten dagvaarden.

Terug naar “Consumenten Koop”