Proximus heeft een middelenverbintenis, geen resultaatsverbintenis. Je kunt dus niet opzeggen omdat je geen ontvangst hebt.
"ARTIKEL 2: PRESTATIES EN VERPLICHTINGEN VAN BELGACOM
2.1. PROXIMUS-dienst
2.1.1. BELGACOM is enkel gebonden door een middelenverbintenis en dient alles in het werk te stellen om de goede werking van de PROXIMUS-dienst te verzekeren.
Alleen zij bepaalt welke technische middelen noodzakelijk zijn om de toegang tot deze dienst onder de gunstigste voorwaarden te realiseren, zonder evenwel verplicht te zijn het netwerk uit te breiden of de capaciteit ervan te verhogen.
De mobilofonie is een vorm van draadloze communicatie, die werkt via de verspreiding van radiosignalen. Aangezien deze signalen kunnen worden verstoord door een externe bron of door obstakels die inherent zijn aan gebouwen, beplanting of reliëf, kan een perfecte transmissie niet altijd en overal worden gewaarborgd. De kwaliteit van de PROXIMUS-dienst is verder ook afhankelijk van de kwaliteit van het toestel dat de klant gebruikt." (
http://customer.proximus.be/nl/download ... itions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)
Je kan dus enkel opzeggen volgens de algemene voorwaarden:
"11.2.2. Opzegging van een contract van onbepaalde duur
De klant kan zijn contract van onbepaalde duur op elk moment opzeggen via een aangetekende brief. Het contract wordt beëindigd binnen 30 kalenderdagen volgend op de ontvangst van de aanvraag van de klant."
"11.2.3. Opzegging van een contract van bepaalde duur
Een contract afgesloten voor een bepaalde duur zal door stilzwijgende verlenging vernieuwd worden voor onbepaalde duur, indien de klant het contract een maand voor de vervaldatum niet heeft beëindigd via een aangetekende brief.
Indien de klant een contract van bepaalde duur opzegt voor de vervaldatum, moet hij BELGACOM een forfaitaire en onverminderbare schadevergoeding betalen, gelijk aan het totaal van de nog te vervallen abonnementsgelden en/of de nog te vervallen maandelijkse forfaitaire bedragen tot het einde van de aanvankelijke duur van het contract, als uitvoering ervan normaal zou worden voortgezet tot het einde. Voor niet-professionele klanten bedraagt het maximumbedrag van de schadevergoeding, die ook de administratiekosten dekt, € 150. Voor professionele klanten (rechtspersoon onderworpen aan btw, handelaars, ambachtslui, vrije beroepen, administratie en gelijkgestelde entiteiten) is de hierboven beschreven vergoeding niet geplafonneerd. Bovendien is de klant een vergoeding verschuldigd die overeenstemt met 50% van het gemiddelde bedrag van de gesprekken die de laatste 3 maanden werden gefactureerd (afgesloten facturen op het moment van de opzegging), vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden, evenals een forfaitaire schadevergoeding van € 50 per kaart voor de administratiekosten veroorzaakt door de voortijdige opzegging."