Betaalterminal Problemen

canissapiens
Topic Starter

Betaalterminal Problemen

#1 , 18 jan 2010 22:55

Beste,

Op 16/12/09 is er een vertegenwoordiger van de firma [namen verwijderd] langsgeweest op de maatschappelijke zetel van mijn vennootschap.
Ik had zowel naar [namen verwijderd] als naar [namen verwijderd] informatie opgevraagd ivm
een gprs betaalterminal voor alle betaalkaarten.
Ikzelf, zaakvoerder van de vennootschap was niet aanwezig op de zaak.
Een kennis van mij, die op hetzelfde adres woont als de maatschappelijke zetel ( ikzelf woon er niet ), heeft ter goeder trouw, op aandringen van de vertegenwoordiger het contract ondertekend met de vermelding io van.
Deze persoon heeft echter niets met de vennootschap te maken.
Bijkomend is het toestel nog steeds niet beschikbaar, er wordt mij, wanneer ik informeer steeds een latere datum van levering meegedeeld, ondertussen heb ik van collega's al vernomen dat dit de gebruikelijke policy is van de firma [namen verwijderd] en dat het tot 6 maanden toe kan duren vooraleer de terminal ter beschikking is.
wanneer men om deze reden het contract wens te annuleren krijgt men steevast een verbrekingsvergoeding te betalen van 500,00 €.
Ik kan het mij niet permiteren om nog 6 maanden zonder betaalterminal te zitten, dit is nefast voor de zaken.
Ondertussen heb ik reeds gebruik moeten maken van rent to pay wat mij voor 2 dagen beurs een kostenplaatje van 176,00€ heeft opgebracht !
Welke actie kan ik ondernemen? Temeer omdat ik het contract niet ondertekend heb?
Ben ik verplicht om deze verbrekingsvergoeding te betalen ?
Bedankt voor het advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 jan 2010 23:34

economische inspectie contacteren?

canissapiens
Topic Starter

#3 , 19 jan 2010 00:01

economische inspectie contacteren?
Is dit het nummer [namen verwijderd] wat ik elders in het forum ben tegengekomen?
Wat kunnen zij effectief doen ?
Ik heb ondertussen op de site van [namen verwijderd] ook gezien dat zij "reclame" maken voor het feit dat zij verbrekingsvergoedingen van andere maatschappijen " overnemen" door het verschuldigde bedrag om te zetten in gratische maanden huur ??

Misschien doen de andere dit dan ook ( [namen verwijderd] bv ? )

Reclame

Vandebos

#4 , 19 jan 2010 10:14

Informeer eens bij banksys?

Deze link omschrijft het product dat u wenste en bevat eveneens de contactgegevens van Banksys.

In ieder geval lijkt dat contract met [namen verwijderd] betwistbaar. Zonder de ondertekening en de tactieken van de verkoper in vraag te stellen dient de leveringstermijn reeds genoeg grond te bieden om het contract als nietig te laten beschouwen en zelf een schadevergoeding te eisen aangezien het niet respecteren van het contract u reeds economische schade heeft toegebracht.

canissapiens
Topic Starter

#5 , 19 jan 2010 17:07

Informeer eens bij banksys?

Deze link omschrijft het product dat u wenste en bevat eveneens de contactgegevens van Banksys.

In ieder geval lijkt dat contract met [namen verwijderd] betwistbaar. Zonder de ondertekening en de tactieken van de verkoper in vraag te stellen dient de leveringstermijn reeds genoeg grond te bieden om het contract als nietig te laten beschouwen en zelf een schadevergoeding te eisen aangezien het niet respecteren van het contract u reeds economische schade heeft toegebracht.
Ik heb vandaag een mail gestuurd naar FOD Economie en ga morgen bellen naar Banksys, inderdaad dit is het type toestel dat ik nodig heb; Helaas zit ik met de verbrekingsvergoeding die [namen verwijderd] aanrekent, ik veronderstel niet dat banksys die wil overnemen ( zoals [namen verwijderd] wel adverteert)

Vandebos

#6 , 19 jan 2010 17:10

Als je het niet vraagt ... Neen heb je, ja kan je krijgen...

canissapiens
Topic Starter

#7 , 19 jan 2010 17:18

Als je het niet vraagt ... Neen heb je, ja kan je krijgen...
ja, daar hebt U gelijk in, ga ik morgen doen !

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 jan 2010 19:52

Is natuurlijk probleem ofwel geef je door contact aan dat je de overeenkomst valideert.
Ofwel vraag je aan [namen verwijderd] wie heeft getekend - normaliter kunnen enkel diegene die gemachtigd zijn de firma te binden iets ondertekenen.
Dat een illustere onbekend dat heeft gedaan is juridisch niet uw zaak en in principe een valse handtekening.
Wie weet heeft de vertegenwoordiger dat zelf gedaan.

Ik heb enkele weken geleden ook zoiets gehad met een telefoonmaatschappij.
Deze hadden ' zogezegd' een door mij? ondertekend contract voor wijziging.
+x € per maand met voordelen ( maar niet voor ons) - kort maar krachtig telefoontje naar hun dienst -- a ja maar dat staat zo genoteerd.
Na vragen van enkele namen en naam supervisor eventjes gevraagd om mijn tekst te noteren ... wat artikeltjes strafwetboek en zo.. en u en uw baas vanaf nu hoofdelijk aansprakelijk bij lastig vallen.

winkelcentrum

#9 , 27 jan 2010 11:17

Wij hebben een probleem dat we zo'n toestel besteld hadden, zou binnen de maand geplaatst worden, heeft 4 maand geduurd, ze zijn dan komen installeren maar het werkte niet.

De technieker heeft de terminal terug meegenomen en heb dan niets meer gehoord, tot na 4 maand ze een factuur zenden van 600 euro omdat wij de bestelling geannulleerd hebben !!!!

Dat spelletje is nu al 2 jaar aan de gang, ik krijg constant aanmaningen tot betalen. Ik heb hen al faxen en email gestuurd maar ze antwoorden totaal NIET!

Laat ze maar verder spelen, ik betaal niets en als je me straks voor de rechtbak dagen mogen ze de rechter eens uitleggen hoe ze zakens doen.

Ik heb keiharde bewijzen van hun geklungel en onproffesionalisme !!!!

Contacteer me gerust als U ook dergelijke gevallen kent.

Er zijn nog handelaars die dit betaald hebben uit schrik, ik roep op DIT NIET TE DOEN !!!!!

We zullen moeten onze krachten bundelen. Ook bij UNIZO is men op de hoogte van de handelspraktijken van deze firma.
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 04 nov 2010 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

winkelcentrum

#10 , 27 jan 2010 11:47

De firma waarde de steller van deze topic het over heeft wil het charter NIET tekenen !!!! Dit getuigd van slechte wil.

Atos Worldline, erkend leverancier van UNIZO

Op 5 juni 2008 ondertekende Atos Worldline het UNIZO-Charter, een bewijs van kwaliteit voor de leveranciers van betaalterminals. De drie pijlers van dit charter zijn de dienstverlening, het vertrouwen en de veiligheid. Een van de voornaamste verplichtingen van dit charter is de beperking van de maximale duur van het contract tot één jaar. Op dit ogenblik beantwoorden slechts 2 van de 5 terminalleveranciers, nl. Atos Worldline en CCV Cardfon, aan de kwaliteitscriteria die door het charter bepaald worden.

Een optimale klantenservice
Het huurcontract mag de huurder en Atos Worldline niet binden voor een periode langer dan één jaar.
Wij verbinden ons tot het leveren van de terminal binnen de 10 werkdagen na de ontvangst van de bestelbon, op een datum die de klant het beste past.
Wij garanderen een snelle en doeltreffende opvolging van de klachten.
Het vertrouwen in onze producten
Het contract duidt duidelijk aan welke diensten wij verzekeren voor de technische bijstand.
Indien de terminal niet werkt omwille van een beroepsfout van onze kant, dan zal de klant in geen enkel geval verantwoordelijk gesteld worden.
Een geüpdatete versie van de Algemene Voorwaarden kan op elk ogenblik op onze website geraadpleegd worden: http://www.atosworldline.be" onclick="window.open(this.href);return false;
De veiligheid, het kernidee
De norm EMV (Europay - MasterCard - Visa) garandeert hoogbeveiligde betalingen met kredietkaarten. Onze terminals lezen de chip van de kaart en wenden zo frauderisico's af.
U kunt de officiële tekst van het Charter raadplegen op de website van
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 04 nov 2010 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

winkelcentrum

#12 , 21 sep 2010 10:16

En, hoe zit de zaak bij jullie, al een oplossing?

winkelcentrum

#13 , 29 okt 2010 10:54

Belangrijk dat we deze topic levendig houden.

winkelcentrum

#14 , 29 okt 2010 10:58

http://www.unizo.be/viewobj.jsp?id=357572" onclick="window.open(this.href);return false;

nieuwe link.

winkelcentrum

#15 , 22 feb 2011 09:47

Nog slechte (of goeie mag gerust ook!) van betaalterminalfirma's?

Hoog tijd dat Unizo of testaankoop of economische zakens zich eens met deze zaak bezighoud. Heb zelf al verschillende emails verstuurd zonder resultaat. Ik kan me niet voorstellen dat het maar een handjevol handelaars is die problemen heeft!
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 23 aug 2011 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Consumenten Koop”