#18 , 11 feb 2015 14:43
Bedankt, met de hulp van Franciscus stelde ik nog brief op die ik wil sturen naar de firma en naar FOD economie, sta altijd open voor tips en verbeteringen:
Beste,
dit schrijven is namens mijn moeder die blijvende ( medisch bewezen) letsels ondervindt ten gevolge van een herseninfarct.
Op X januari 2015 deed jullie firma de verhuis van enkele meubelen en dozen over een korte afstand. Telefonisch zou met mijn moeder een bedrag rond de 300 euro zijn afgesproken. Ik laat hier een eventuele marge voor BTW. Ze heeft op voorhand nooit een offerte ontvangen.
Toen de verhuis was afgerond, werd zij onder druk gezet om extra geld af te halen, voor een totaalbedrag van 1000 euro. Naar eigen zeggen zou er zijn gedreigd om haar eigen meubelen opnieuw mee te nemen indien ze dat geld niet zou gaan afhalen.
Er waren getuigen aanwezig. Gezien haar medische toestand en het feit dat zij hierdoor geen assertiviteit aan de dag kan leggen, gaat het hier om een geval van pure oplichting. Het bedrag werd wel op een papier gezet van jullie firma doch zonder ook maar enige details.
Er waren drie mannen aanwezig en de verhuis nam slechts enkele uren in beslag. Daarenboven ging het om een korte afstand met een lift tot op de eerste verdieping in beide panden.
Dergelijke ongeoorloofde en schandelijke praktijken ten overstaan van een zwak persoon, zijn misleidend en bedrieglijk.
Ik stak mijn licht op bij concurrerende bedrijven en nergens kwam er ook maar iets in de buurt van het bedrag dat jullie mijn moeder afhandig maakten ( voor gelijkaardige diensten)
Ik maan u aan het bedrag van ????? terug te storten op rekeningnummer xxxx
Uiteraard heb ik hier eveneens aangifte gedaan bij FOD economie.
PS op hun website staan geen algemene voorwaarden en het bedrag op de betalingsfiche was ingevuld met een andere stylo dan die waarmee de handtekening was gezet van mijn moeder. Ze reageren ook niet op mails.