Ik (particulier) verkoop mijn auto (aan particulier)
Vrijdag hebben een koper en ik een mondelinge overeenkomst over de aankoop van mijn wagen + over het feit dat deze nog 1 maand mijn bezit blijft (tot mijn nieuwe wagen geleverd wordt).
We zetten op papier dat we een mondelinge overeenkomst hebben en ondertekenen dit beiden (zowel prijs en leveringstermijn staan dus op papier).
4 dagen later krijg ik een mailtje van de "koper" die meldt dat hij er met zijn vrouw heeft over gesproken en dat hij de aankoop annuleert.
Hier is zijn laatste mailtje:
Zo als je zelf ook wel zult weten is dat geen officieel document dat we hebben ondertekend, er staat enkel dat we een mondeling akkoord hadden.
Zelf al was het een officieel document dan nog heb je het recht om dit binnen de acht dagen op te zeggen.
Dus ik heb niets officiel ondertekend en ik heb u binnen de vier dagen laten weten dat de verkoop niet doorgaat, dus ik heb niets onwettig gedaan.
Er zijn twee manieren om dit op te lossen
1) U aanvaard de verbreking van het mondeling akkoord en gaat opzoek naar een nieuwe koper.
2) U maakt er een zaak van, en ik denk dat u dan van U 8000 Euro niet veel meer zal overhouden.
Kan iemand me vertellen wat mijn werkelijke opties zijn?