Eind vorig jaar heb ik mij laten overtuigen om een fitness abonnement te onderschrijven.
De verkoop hiervan ging er nogal duivels aan toe.
Belangrijke zaken zoals de duur van de het contract, werd pas op het einde vaag vermeld, alsook verplicht met domiciliering te werken.
De ondertekening van het contract, dat was nog straffer, ik was al bijna vertrokken.
Komt ze me vlug achternagelopen en duwt ze me achter het stuur van mijn wagen snel het papier in mijn handen om te tekenen.
Laat staan dat ik de kans had om de kleine lettertjes te lezen.
Na één training, verschillende weken enorme pijn en een aantal doktersbezoeken, blijkt dat ik enkel onder medisch toezicht mag sporten om verdere blessures te vermijd
Dan ineens blijkt dat dit niet eens een geldige rede is om het contract stop te zetten !!!
Uiteindelijk gaan ze akkoord, mits dat ik een som van 250 euro; een berekening van dingen die ik niet eens gebruikt heb.
Hiervoor had ik contact opgenomen met www.directopzeggen.be; om te zien of ze dit recht wel hadden.
Volgens hen wel omdat het uitdrukkelijk in de kleine lettertjes staat dat medische redenen niet aanvaard kunnen worden om het contract stop te zetten.
Dus ik betaal dat waanzinnig bedrag.
Een paar weken later vraag ik per mail om mij effectief te bevestigen dat mijn abonnement werd stopgezet.
Die bevestiging krijg ik dan ook een paar dagen later per mail.
Maar hier stopt het niet. Nog een paar dagen later, krijg ik opnieuw een mail. Ze hebben nu opgemerkt dat in januari de SDD niet werd uitgevoerd en vragen ze mij alsnog om van 60 euro te betalen. Moet ik mij hier ook weer bij neerleggen?
of kan ik dit weigeren met de reden dat:
1) Ze daar maar rekening moesten mee gehouden hebben als ze me de afrekening doorstuurde voor de stopzetting.
2) Ze inmiddels bevestigd hebben dat mijn lidmaatschap effectief geschrapt is.
Wanhopig op zoek naar gunstig advies.
Sanne