opzegging fitness lidmaatschap

SanneDW
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

opzegging fitness lidmaatschap

#1 , 28 mar 2016 15:25

Wie heeft er raad voor mij?
Eind vorig jaar heb ik mij laten overtuigen om een fitness abonnement te onderschrijven.
De verkoop hiervan ging er nogal duivels aan toe.
Belangrijke zaken zoals de duur van de het contract, werd pas op het einde vaag vermeld, alsook verplicht met domiciliering te werken.
De ondertekening van het contract, dat was nog straffer, ik was al bijna vertrokken.
Komt ze me vlug achternagelopen en duwt ze me achter het stuur van mijn wagen snel het papier in mijn handen om te tekenen.
Laat staan dat ik de kans had om de kleine lettertjes te lezen.
Na één training, verschillende weken enorme pijn en een aantal doktersbezoeken, blijkt dat ik enkel onder medisch toezicht mag sporten om verdere blessures te vermijd
Dan ineens blijkt dat dit niet eens een geldige rede is om het contract stop te zetten !!!
Uiteindelijk gaan ze akkoord, mits dat ik een som van 250 euro; een berekening van dingen die ik niet eens gebruikt heb.
Hiervoor had ik contact opgenomen met www.directopzeggen.be; om te zien of ze dit recht wel hadden.
Volgens hen wel omdat het uitdrukkelijk in de kleine lettertjes staat dat medische redenen niet aanvaard kunnen worden om het contract stop te zetten.
Dus ik betaal dat waanzinnig bedrag.
Een paar weken later vraag ik per mail om mij effectief te bevestigen dat mijn abonnement werd stopgezet.
Die bevestiging krijg ik dan ook een paar dagen later per mail.
Maar hier stopt het niet. Nog een paar dagen later, krijg ik opnieuw een mail. Ze hebben nu opgemerkt dat in januari de SDD niet werd uitgevoerd en vragen ze mij alsnog om van 60 euro te betalen. Moet ik mij hier ook weer bij neerleggen?
of kan ik dit weigeren met de reden dat:
1) Ze daar maar rekening moesten mee gehouden hebben als ze me de afrekening doorstuurde voor de stopzetting.
2) Ze inmiddels bevestigd hebben dat mijn lidmaatschap effectief geschrapt is.
Wanhopig op zoek naar gunstig advies.

Sanne :x :x :x

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 28 mar 2016 15:29

Ik denk dat u geen zaak hebt, stopzetting heeft niets te maken met openstaande schulden. In het vervolg nooit iets tekenen zonder te lezen!

sloeberken

#3 , 28 mar 2016 16:57

Nooit in de rapte iets tekenen, eerst alles goed lezen en u niet laten overtuigen, door hun mooie praat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Jackrussell

#4 , 29 mar 2016 09:27

Dat wordt gewoon betalen. U heeft met uw volle verstand dat contract ondertekenen. Best niet meer doen. Fitnessclubs draaien voor 'n deel op mensen zoals u. Mensen die overal alles maar tekenen en dan een jaar vastzitten aan de kosten.

denlowie

#5 , 29 mar 2016 11:16

Er is toch wel iets niet pluis in de fitness centers, dit komt hier teveel aanbod !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#6 , 29 mar 2016 11:29

Het grote probleem is dat de fitness centers niet duidelijk melden, dat het om contracten van 1 jaar gaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie

#7 , 29 mar 2016 11:40

Het grote probleem is dat de fitness centers niet duidelijk melden, dat het om contracten van 1 jaar gaat.
Wie gaat nu een contract van een jaar aan om naar de fitness te gaan, mijn zoon koopt 10 beurten kaart zonder naam, in nood kan hij die nog steeds aan iemand geven !
Wie weet of ge na 3 maanden nog kunt gaan vanwege ziekte of werkomstandigheden ?

Waar ge ook op forums komt dan lees je over fitness abonnementen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jackrussell

#8 , 29 mar 2016 13:40

Er is toch wel iets niet pluis in de fitness centers, dit komt hier teveel aanbod !
Ze doen erg hun best om mensen contracten aan te smeren, dat moet gezegd worden, maar veel mensen lezen niet voor ze tekenen en informeren zich niet.

Ik heb ook zo'n jaarcontract en ben er content mee. Ik betaal € 23,95 per maand en kan gaan wanneer ik wil, zo vaak als ik wil. Ik ga 3 tot 4 keer per week, dus dan is € 23,95 geen geld. Natuurlijk kun je pech hebben en niet meer kunnen gaan, maar toch... na pakweg 1,5 maand a 2 maanden heb ik die 10 beurtenkaart er al uit.

Het probleem is ook dat velen graag gespierd willen worden of af willen vallen, dat zo goedkoop mogelijk willen en geen geduld/discipline hebben. Na een paar keer 'n uurtje aankloten op de bench press of het trilapparaat, haken ze af.

Terug naar “Consumenten Koop”