Abonnement Enigma

NeleG
Topic Starter

Abonnement Enigma

#1 , 13 jun 2014 13:19

Enkele maanden geleden werd ik opgebeld door de Enigma. Ze vroegen mij of ik een gratis puzzelboekje wilde ontvangen, waarop een abonnement zou volgen dat ik binnen de 14 dagen kon opzeggen. Ze hebben het gesprek, dat ik daarmee akkoord ging, opgenomen. MAAR ik heb dit boekje nooit ontvangen, vorige week kreeg ik echter wel een factuur voor een abonnement van boven de 70 euro. Ik heb hen dan een mail gestuurd met de melding dat ik niet geïnteresseerd ben in dat abonnement. Dit was hun antwoord:

Geachte mevrouw,

Zoals we in het telefoongesprek, de bevestiging die wij per e-mail op 14-04-2014 om 12:21 uur (geopend) verstuurd hebben en de welkomstbrief bij het cadeau-exemplaar van 25-04-2014 hebben aangegeven kon het abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen na 25-04-2014 zou worden opgezegd. In onze bevestiging staat ook vermeld dat u het ons binnen die 14 dagen moet laten weten als het exemplaar onverhoopt niet bezorgd is. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie.

Omdat wij geen opzegging of melding van geen ontvangst binnen die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het lopende abonnement dus niet meer ontbinden. Na de beëindiging van uw abonnementsperiode op 04-12-2014 zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma

Van die mail weet ik dus niets (ofwel is hij in het SPAM-vak terecht gekomen ofwel heeft mijn man hem verwijderd (wordt bij ons dan als gelezen aangeduid) ofwel is hij niet doorgestuurd).
Die begeleidende brief heb ik uiteraard ook niet gehad. Ik heb hen ook gemeld dat ik die mail niet aangekregen heb net als hun proefexemplaar. Daarop mocht ik van hen net dezelfde mail ontvangen als hierboven.
Nu is mijn vraag kunnen zij mij dwingen om dit te abonnement te betalen? Ik heb al gelezen dat zij snel deurwaarders inzetten. Hoe kan ik dit oplossen?

Dank bij voorbaat!

Met vriendelijke groeten,

Nele Geudens

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 jun 2014 14:00

Zonder vonnis kan een deurwaarder niets opeisen, enkel u aanmanen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#3 , 13 jun 2014 14:33

Als ik het goed heb begrepen ging die 14 dagen in op het moment van ontvangst van het eerste pakket? Zo ja, dan laat u hen gewoon weten dat u het eerste pakket nooit ontvangen heeft, dat de bewijslast hiervan bij de verzender ligt, en dat u daarom ook niet de kans heeft gehad om op te zeggen. Dat u op geen enkele manier met de inhoud van die mail akkoord bent gegaan, en u dus niet gebonden bent door de bijkomende voorwaarden die hierin staan, maar enkel door waar u zich in het gesprek mee akkoord heeft verklaard, nl de opzegtermijn van 14 dagen na ontvangst van het kennismakingspakket.

Reclame

Vandebos

#4 , 13 jun 2014 15:40

Gelet op de gekende frauduleuze praktijken van deze telefonische verkoper laat ik de naam staan.

Ter informatie:

http://www.oivo.be/index.php?mode=docum ... 64&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eccbelgie.be/calatus-b-v-edi ... s79421.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopi ... 24&t=10121" onclick="window.open(this.href);return false;

NeleG
Topic Starter

#5 , 03 apr 2015 16:12

Wilde even melden dat ik via het Vredegerecht ben gegaan. Zij zijn niet op hun uitnodiging ingegaan. Rechter kon geen uitspraak doen omdat zij niet aanwezig waren. Heb sindsdien niets meer van Enigma gehoord...

WP002

#6 , 04 apr 2015 10:17

U bent waarschijnlijk in verzoening naar het vredegerecht gegaan. Volgende stap kan zijn om ze effectief te dagvaarden, dan moeten ze reageren. Daar zijn wel kosten aan verbonden, maar als u de zaak wint zijn die voor hun rekening. Even afwachten of het sop de kool waard is en dit evt. achter de hand houden als ze nog eens zouden aandringen op het betalen van hun 'factuur'.

Terzijde: er zou eens een instantie (Test-Aankoop? Economische inspectie?) een principeel proces tegen de firma in kwestie moeten voeren want ze blijven volharden in de boosheid. Idem voor de verdelers van de Zwitserse onderbroeken.

Terug naar “Consumenten Koop”