Enige tijd geleden een discussie had over een beschadigd pakket geleverd door bpost.
Blijkbaar kon de ontvanger, de verzender (mijn kameraad) niks te laste leggen, en moest hij zijn beklag doen bij bpost.
Uw vriend was dan particulier. Want moest hij handelaar zijn, zou hij weldegelijk verantwoordelijk zijn dat de koper zijn product in goede staat ontvangt.
Maar als in dit geval bpost verantwoordelijk is, welke zin/nut heeft het dan om een pakket te laten verzekeren om het te verzenden?
Ik begrijp het niet goed? Als je voor verzekerde verzending gekozen hebt, geef je de waarde op van het verzonden goed en betaal je ook extra aan de post voor deze verzekering. Als het item dan weldegelijk beschadigd toekomt omdat het pakket beschadigd werd, krijg je een schadevergoeding. Zelf heb ik dit al één keer meegemaakt: doos was overduidelijk beschadigd door de verzending. Waarde van de inhoud was opgegeven (verzekerde verzending). Heb deze waarde weldegelijk teruggekregen van de post.
Maar we wijken af, denk ik...