#1 , 12 sep 2014 11:43
Hallo,
ik zit een beetje in een vreemde situatie.
Ik ben op zoek naar een paardentrailer en vond er eentje op 2dehands.be (alsook op kapaza.be) voor xxxx€.
Ik heb de persoon gecontacteerd om naar de trailer te gaan kijken (iets te groot om gewoon op basis van een foto te kopen), samen met een vriend.
Dit hebben we afgelopen zaterdag gedaan.
De trailer was een beetje oud en had hier en daar wat roest, maar verder in goede staat.
Ik wou eigenlijk een beetje afbieden, maar de man zei "het is een vaste prijs, ik doe er niets af. als je denkt goedkoper te kunnen vinden, moet je daar maar gaan". Ok, tot daar de onderhandelingen... ma bon, ik was al een tijdje op zoek naar zo'n trailer, dus ik dacht: ok dan maar.
We spraken af dat ik een voorschot zou betalen. Ik zou hem een mail sturen, hij zou dan antwoorden met zijn rekeningnummer.
Vervolgens zou hij naar de administratieve keuring gaan met de trailer en mij de papieren opsturen.
Daarmee kon ik dan naar de verzekering om de nummerplaat aan te vragen.
Eens ik die had, kon ik de trailer komen halen en de rest betalen.
Omdat de man zelfstandig is (elektrieker), zou hij voor een deel van het bedrag een factuur opmaken. Een ander deel zou cash betaald worden.
Deze week stuurde de man enkel smsjes:
Eerst wou hij opeens het volledige bedrag in cash.
Dat wou ik niet.
Dan wou hij een deel gestort en een deel cash. En hij zou de papieren niet meer opsturen, maar ik zou de trailer kunnen komen halen en met zijn plaat naar de keuring kunnen gaan en ze dan opsturen.
Hij zou dan al het geld moeten hebben op de dag dat ik de trailer zou afhalen.
En op de overschrijving mocht ik geen melding schrijven van waarvoor het geld bestemd was...
Ik vond dit steeds vreemder worden.
En plus zag ik dat hij deze week op kapaza.be zijn zoekertje had aangepast. De prijs van xxxx€ is doorstreept en opeens staat er "bieden vanaf 400€ goedkoper".
Ik voel me steeds oneerlijker behandeld!
Hoe kan hij tegen ons zeggen dat hij niet onderhandeld en vervolgens de prijs zelf doen zakken.
Ik heb gisteren (donderdag, 5 dagen nadat we hem gezien hebben) een mail gestuurd om te zeggen dat ik van de verkoop wens af te zien.
Nu opeens stuurt hij mij een mail dat wij een overeenkomst hadden. Dat die mondeling, per mail en per sms bindend is.
Dat hij naar de keuring is geweest (12€, 2 maanden geldig) en een factuur heeft gemaakt.
Hij vraagt een schadevergoeding van 200€ die ik tegen maandag moet betalen.
Zoniet dreigt hij dat hij "via de gerechtelijke weg zijn gelijk gaat halen".
Dit vind ik niet echt correct.
Hij heeft steeds van gedacht veranderd. En plus biedt hij na onze "overeenkomst" de trailer goedkoper aan.
Mijn vertrouwen is weg.
Kan ik mij niet beroepen op het recht om van de verkoop af te zien?
Wat doe ik best?
Antwoorden op de mail?
Het zo laten?
En waarom moet ik 200€ betalen?
Dankuwel voor een snel antwoord.
Ik koop en verkoop regelmatig 2dehands. En regelmatig gaat en verkoop op de laatste moment niet door. Ik heb nog nooit problemen gehad...
Laatst gewijzigd door
Newt op 15 sep 2014 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.