Koppelverkoop - Niet naleven overeenkomst

VDG2
Topic Starter

Koppelverkoop - Niet naleven overeenkomst

#1 , 12 apr 2012 12:57

Betreft een nieuw abonnement Internet + TV hetwelke ik op 05/01/2012 online heb afgesloten bij één der grote operatoren.

Bij het afsluiten van het abonnement kon ik voor 1€ een Wii aankopen indien ik aan bepaalde voorwaarden voldeed, dewelke u onderaan kan lezen.

Ik sloot op 05/01/2012 een abonnement af voor NaamOperator Comfort Internet + NaamOperator Tv. Op diezelfde dag heb ik mij ingeschreven op de vermelde website en kreeg ik hiervan bevestiging. Op 27/01/2012 heeft de installatie plaatsgevonden.

Ik heb even geduld gehad gezien er een termijn van 1 maand na de installatie werd vermeld. Intussen zijn we 2,5 maand verder en nog steeds niks. Contact via de telefonische helpdesk levert niks op, want daar weten ze van niks. Op mails wordt ook al niet meer gereageerd. Ik heb op 05/04/2012 een mail gestuurd waarin ik hen wijs op de bindende kracht van hun Algemene Voorwaarden en de afgesloten overeenkomst en de niet-naleving ervan. Ik heb hen een termijn van 7 werkdagen gegeven om de Wii te leveren conform de overeenkomst.

Uiteraard ben ik een pessimist (niet zo'n goede ervaringen met dergelijke bedrijven in het verleden) en maak ik mij al klaar om een stap verder te gaan.

En dan nu mijn vraag: indien het antwoord uitblijft of niet bevredigend is, wat zijn de stappen die ik kan ondernemen en hoe om alsnog te zorgen dat ze de overeenkomst naleven?

Ps: actie is voor de eerste 2000 klanten. Uitputting voorraad lijkt mij sterk gezien ik dag 3 van de actie ben ingeschreven en ik intussen na wat gegoogel er achter ben dat sommigen die na mij hebben ingetekend en installatie ook na mij heeft plaatsgevonden, reeds een Wii hebben ontvangen.

Algemene voorwaarden
Actie geldig van 03/01/2012 tot en met 31/01/2012. Deze actie is alleen geldig voor de klanten die op de website http://www.websitevanoperator.be hebben besteld. Aanbieding beperkt tot de eerste 2.000 klanten.

Ontvang een Wii Party Pack voor €1 voor elk nieuw abonnement van minstens 12 maanden op NaamOperator Internet Comfort, Favorite of Intense en NaamOperator tv. Om te kunnen genieten van deze actie, moet u zich inschrijven op deze website. Dit kunt u tot maximaal 1 maand na aankoop van NaamOperator Internet en NaamOperator TV. U ontvangt binnen maximaal 30 dagen na de installatie van NaamOperator tv en Internet uw Wii Party Pack. De geldigheid van deze actie is afhankelijk van de beschikbaarheid van NaamOperator tv in uw zone.

Aanbieding niet cumuleerbaar met andere promoties, behalve met de promotie 'gratis installatie en activering'. Aanbieding niet geldig voor klanten die een Pack nemen met een gsmabonnement Generation MTV of Generation XL. Aanbieding niet compatibel met een pack ‘Internet + Mobile Internet + Tablet’. Maximumtermijn van dertig dagen tussen de intekening op NaamOperator Internet en NaamOperator TV en de inschrijving op de website.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 apr 2012 13:08

Als u uw verhaal doet op http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false; zijn er professionele contacten van deze herkenbare provider aanwezig die u onmiddellijk verder kunnen helpen om de praktische kant van dit probleem op te lossen. Zij zijn hiervoor speciaal aangesteld door de providers zelf en vangen zeer vaak de blunders van hun telemarketeers op een efficiënte wijze op die beide partijen tijd en geld besparen.

Hopelijk helpt dit u verder?

Drone

#3 , 12 apr 2012 14:11

het bewuste bedrijf is er om gekend niet rap of helemaal niet te antwoorden op mails, zeker als deze gefundeerd en gerechtvaardigd zijn.

hetzelfde bedrijf reageert amper tot niet op een aangetekende schrijven.

de mails goed bijhouden, daar zij het begin van bewijs vormen moest het bedrijf nog 'moeilijk' doen.

Reclame

VDG2
Topic Starter

#4 , 12 apr 2012 15:31

Dank voor de tip van tik.be! De mails zitten uiteraard allemaal netjes in een mapje en in de mailbox!

Intussen ook mijn relaas op het forum van de provider gezet om ze wat aan te porren in actie te schieten. ;-)

VDG2
Topic Starter

#5 , 13 apr 2012 16:03

Zonet een mail gekregen van de provider:

"Beste,

We hebben uw vraag goed ontvangen. Maar ze moet nog altijd behandeld
worden door onze diensten.

We verontschuldigen ons voor deze wachttijd, die te wijten is aan het
succes van onze aanbieding.

U kunt erop rekenen dat we uw vraag zo snel mogelijk zullen
beantwoorden."

Ongeveer een kwartier later belt een medewerker mij tevens op om te zeggen dat ik daadwerkelijk aan de voorwaarden voldoe en dat ze mij op de hoogte gaan houden. Uiteraard zeer slim van de provider om dit NIET in hun mail te schrijven... Ik zal ze nog even respijt geven tot het het einde van de maand. (wat ben ik toch lief) Maar daarna zal mijn geduld op zijn vrees ik.

VDG2
Topic Starter

#6 , 22 jun 2012 10:46

Update:
Tot op vandaag nog geen levering ontvangen, ondanks dat men mij op 31/05 telefonisch heeft bevestigd dat hij ten laatste op 15/06 zou geleverd worden. Ik laat echter niet zomaar over mij heen wandelen en ga de provider aangetekend in gebreke stellen, maar had daarvoor graag jullie hulp.

Ik heb onderstaande brief opgesteld, maar alvorens deze te versturen graag jullie bemerkingen:
Ik heb het in de rand vermelde abonnement bij uw diensten onderschreven op 03/01/2012 via uw website. Op 05/01/2012 heb ik mij volgens de vermelde procedure aangemeld op uw website http://www.belgacom-webdeal.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor de Wii Party Pack, waarna ik een bevestiging ontving van deze inschrijving.

De installatie werd op 31/01/2012 voltooid. De algemene voorwaarden voorzagen in een leveringstermijn van de Wii Party Pack van maximaal 30 dagen na installatie.

“U ontvangt binnen maximaal 30 dagen na de installatie van Belgacom tv en Internet uw Wii Party Pack.”

Deze leveringstermijn is ondertussen ruimschoots overschreden. Uw diensten werden hier reeds herhaaldelijk over gecontacteerd via telefoon, email, de Belgacom Community en het contactformulier op uw website. Ik verwijs in dit verband o.a. naar mijn e-mails dd. 7/03/2012, 14/03/2012, 05/04/2012.

Tot op heden werd nog geen Wii Party Pack geleverd, ondanks de telefonische bevestiging van uw diensten, op datum van 31/05/2012, dat de levering ten laatste op 15/06/2012 zou plaatsvinden.

Bijgevolg zie ik mij genoodzaakt u formeel in gebreke te stellen en verzoek ik u de nodige maatregelen te treffen zodanig dat u binnen de 30 dagen kan overgaan tot levering.

Bij gebreke aan levering van de Wii Party Pack binnen de 30 dagen, zal ik mij genoodzaakt zien het dossier over te maken aan mijn raadsman, met alle bijkomende kosten ten uwe laste. Bovenop de schadevergoeding die ik zal dienen te vorderen wegens laattijdige levering en niet nakomen van uw contractuele verplichtingen.

Huidig schrijven wordt u als uitdrukkelijke ingebrekestelling toegezonden onder voorbehoud van alle rechten en zonder de minste nadelige bekentenis. Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd.

Mocht dit schrijven uw levering kruisen, u gelieve dit dan voor ongeschreven te houden.

Met de meeste hoogachting,

Alvast bedankt!

VDG2
Topic Starter

#7 , 16 jul 2012 19:01

Vandaag, een dik half jaar te laat, is de Wii eindelijk geleverd. En bij wijze van excuses krijg ik nog een maand gratis abonnement.

Eind goed, al goed. Gelukkig is het internet sneller dan hun service. :-)

Terug naar “Consumenten Koop”