recyclagepremie

sleper
Topic Starter

recyclagepremie

#1 , 12 apr 2012 19:57

Ik ben zinnens nieuwe wagen te kopen . Garage geeft offerte met overname van mijn huidige auto 5 jaar oud , . Nu vraagt daarnet mijn dochter , die met een oud wagentje rondbolt of het niet mogelijk is dat ik haar wagentje inlever als recyclagewagen en dus de premie van 2000 euro ontvang en zij mijn wagen overneemt aan een vriendenprijsje zeg maar . Dochter is gehuwd en woont dus niet meer thuis .Ik krijg voor overname 5000 euro . Als ik haar auto inlever ontvang ik 2000 euro en verkoop haar mijn auto voor 3000 euro . Zodoende verandert er voor mij financieel niks en zij heeft een goed onderhouden auto . Kan dit of niet ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 12 apr 2012 20:20

De wagen moet volledig en minimum 6 maanden ingeschreven zijn op naam van de laatste eigenaar... staat er in de kleine lettertjes.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2012 12:54

Misschien kan de dochter van de topicstarter de wagen van de topicstarter gaan kopen, haar wagentje inleveren als recyclagewagen, de nieuwe wagen doorverkopen aan de topicstarter en de oude wagen van de topicstarter overkopen? ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

sleper
Topic Starter

#4 , 13 apr 2012 17:50

Misschien kan de dochter van de topicstarter de wagen van de topicstarter gaan kopen, haar wagentje inleveren als recyclagewagen, de nieuwe wagen doorverkopen aan de topicstarter en de oude wagen van de topicstarter overkopen? ;-)
Dat is wat dealer me voorstelde . Ik koop hem op dochter haar naam , zij levert haar wagentje in en schrijft de auto in op haar naam en geniet van premie . Na een maand, herkeurt ze de wagen , en verkoopt de wagen aan mij (hopelijk vraagt ze dan niks :D ) enig nadeel zou kunnen zijn dat er dan 2 maal inschrijvingstaks moet betaald worden . Ik kan de auto ook op haar naam kopen en op de mijne laten inschrijven maar volgens dealer kan dat gevolgen hebben als er controle op inschrijving gebeurt . dank voor reactie

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2012 17:49

Iemand kan eigenaar zijn van een voertuig, iemand anders de verzekering betalen en nog iemand anders een voertuig inschrijven... ik zie het probleem niet.
Als ik zo naga denk ik dat geen enkele van onze privé wagens dezelfde persoon als inschrijving betaler en verzekeringsnemer hebben...
Zolang er tussen deze personen geen problemen zijn is het ook geen probleem voor de inschrijving.

DIV schrijft in wie er op het roze formulier staat, zonder naar factuur of betaling te vragen.

sleper
Topic Starter

#6 , 14 apr 2012 19:48

Iemand kan eigenaar zijn van een voertuig, iemand anders de verzekering betalen en nog iemand anders een voertuig inschrijven... ik zie het probleem niet.
Als ik zo naga denk ik dat geen enkele van onze privé wagens dezelfde persoon als inschrijving betaler en verzekeringsnemer hebben...
Zolang er tussen deze personen geen problemen zijn is het ook geen probleem voor de inschrijving.

DIV schrijft in wie er op het roze formulier staat, zonder naar factuur of betaling te vragen.
Probleem was om van de recyclagepremie op een wettige manier te " genieten" . ik kon niet genieten omdat wagentje op naam van dochter staat die niet meer thuis woont .
Vandaag dan maar die auto gekocht op naam van dochter . Haar wagentje wordt dus ingeleverd en zij zal de wagen inschrijven op haar naam . Tot hiertoe geen probleem . Vraag is nu kan ik de wagen op mijn naam verzekeren en er zelf met rijden . Niet met de bedoeling om lagere verzekeringspremie te moeten betalen want dochter is 32 dus geen jonge bestuurder meer . De auto waar ik nu met rij zet ik naderhand op haar naam en verzekert ze zelf . misschien wat ingewikkeld of maak ik het zelf te moeilijk?

sleper
Topic Starter

#7 , 14 apr 2012 20:01

Begrijp ik en dat kan ik best aannemen maar heeft U bij aankoop genoten van een recyclagepremie? Om daarvan te kunnen genieten zijn er voorwaarden zoals U zeker zult weten . Bijkomende moeilijkheid kan zijn dat dochter en ik verschillende verzekeringsmaatschappijen hebben ? Nu zal het denkelijk wel kunnen dat bij de nieuwe auto mijn dochter de auto laat inschrijven op haar naam via mijn verzekeringsmakelaar maar mezelf als verzekeringsnemer en als bestuurder . Ik vervang dan mijn huidig voertuig door het nieuwe . Op mijn oude loopt trouwens nog een omniumverzekering dus veel duurder zal het niet worden op dat gebied vermits de wagens vergelijkbaar zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”