laptop

yvonna
Topic Starter

laptop

#1 , 14 jan 2011 20:46

hallo,
We zijn ten einde raad met onze laptop. Deze maand hebben we hem één jaar; enkele maanden geleden hebben we hem terug naar de winkel gedaan omdat het geluid niet goed meer werkte en als we muziek gebrukiten was er veel gekraak.
Dit werd opgelost maar helaas over veertien dagen hadden we hetzelfde probleem;
Hij is terug in herstelling geweest en de uitleg dat ik kreeg als ik hem ging ophalen was. uw laptop is weer in orde maar als ge you tube of muziek player gebruikt zult ge het weer hebben.
Het is een fout van windows beweerde die man. Kan iemand zeggen of wij daar zo maar moeten mee akkoord gaan en wat kunnen wij daar aan doen ?

groetjes en dank Yvonna

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 16 jan 2011 05:25

de winkel is verplicht om de problemen of mankementen op te lossen.

of dit nu hardware ( geluidskaart bv ) of de software ( bv Windows, drivers geluidskaart, . . . ) is.

hardware kan kapot gaan, indien dit het geval zou zijn kunt u mogelijks aansprake maken op de "garantie"

soms kan de software problemen geven en dan zou een herinstallatie van het OS ( Operating System ) of eventuele drivers voldoende moeten zijn.

als het aan het OS zou liggen, dan kan het zijn dat u de CD/DVD met daarop het OS eens moet meegeven in de winkel, drivers kan men altijd van het internet halen.

yvonna
Topic Starter

#3 , 17 jan 2011 06:36

de winkel is verplicht om de problemen of mankementen op te lossen.

of dit nu hardware ( geluidskaart bv ) of de software ( bv Windows, drivers geluidskaart, . . . ) is.

hardware kan kapot gaan, indien dit het geval zou zijn kunt u mogelijks aansprake maken op de "garantie"

soms kan de software problemen geven en dan zou een herinstallatie van het OS ( Operating System ) of eventuele drivers voldoende moeten zijn.

als het aan het OS zou liggen, dan kan het zijn dat u de CD/DVD met daarop het OS eens moet meegeven in de winkel, drivers kan men altijd van het internet halen.
Drone, bedankt voor uw antwoord.

groetjes yvonna

Reclame

Tope

#4 , 17 jan 2011 08:50

Als je niet tevreden bent over de garantieservice van de winkel kan het soms helpen contact op te nemen met de hoofdverdeler om hierover je beklag te doen.
Sommige letters van het toetsenbord van mijn laptop zijn eerder zwarte vlekken geworden en nog nauwelijks te lezen.
De PC winkel is mij aan het lijntje aan het houden en mijn garantie loopt eind februari af.
Aan de ene kant beweert de verkoper dat een nieuw toetsenbord niet binnen de garantie valt, maar aan de andere kant verwacht men wel dat ik het apparaat kom laten zien voordat er in gang geschoten wordt.
Het filiaal waar ik mijn aankoop gedaan heb is echter opgedoekt en het hoofdhuis is nu niet direct bij de deur.
Ik heb dan maar naar de hoofdverdeler voor België gebeld en ze hebben beloofd het voor mij in orde te brengen.
I'll keep you posted.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jan 2011 09:08

Sommige letters van het toetsenbord van mijn laptop zijn eerder zwarte vlekken geworden en nog nauwelijks te lezen.
I'll keep you posted.
Zeker doen. Het is een euvel dat zeer veel toetsenborden hebben, vooral bij laptops, maar er is niets mis met de werking. Dus ik ben zeer benieuwd of dit onder garantie gaat vallen.

Tope

#6 , 18 jan 2011 13:59

Ik had beloofd nog iets te laten horen.
Wel, morgen wordt mijn laptop opgehaald om mijn toetsenbord onder garantie te vervangen.
Ik ben dus zeer tevreden over de dienst naverkoop van X.

[namen, namen *zucht*:Vandebos]

Tope

#7 , 18 jan 2011 14:06

Een firmanaam vermelden bij een positieve opmerking, mag dat ook al niet?

Drone

#8 , 18 jan 2011 14:49

het eerste bericht was niet echt positief he ;)

het noemen van namen van (kleine) winkels hier is 1 ding, het noemen van namen van een grote telecomoperator is iets anders, dit omdat elke operator anders handeld en mensen soms pas goed kunnen geholpen worden als de operator gekend is.

Vandebos

#9 , 18 jan 2011 14:57

Kwestie van alles en iedereen over dezelfde lijn te scheren. Kan de logica wel volgen dat je positieve commentaren graag namen laat staan maar alle posts gelijk voor de wet maakt het beheer stukken eenvoudiger.

yvonna
Topic Starter

#10 , 26 jan 2011 16:36

hallo iedereen die mij helpt. Sorry dat ik niets meer heb laten horen, er waren problemen met inloggen en hoop dat die nu opgelost zijn.
Ik had graag als dit mogelijk is te weten wie feitelijk de hoofdverdeler is waar ik met mijn klachten naartoe kan.Ik vrees dat de man in de winkel mij dat niet zal zeggen
Als er iemand is die weet waar ik naartoe moet wilt ge misschien een PM sturen naar mij.

vriendelijke dank en groetjes yvonna

Tope

#11 , 27 jan 2011 08:26

Googel op de merknaam en dan vind je de nodige contactgegevens.
Na 6 dagen werd mijn laptop teruggebracht met een splinternieuw toetsenbord.
Ik had mijn laptop bewust in die PC winkel gekocht omwille van de goede dienst na verkoop.
Voor mij is dat evenwel een ontgoocheling geworden.

yvonna
Topic Starter

#12 , 27 jan 2011 09:36

Googel op de merknaam en dan vind je de nodige contactgegevens.
Na 6 dagen werd mijn laptop teruggebracht met een splinternieuw toetsenbord.
Ik had mijn laptop bewust in die PC winkel gekocht omwille van de goede dienst na verkoop.
Voor mij is dat evenwel een ontgoocheling geworden.
Ja voor mij is de winkel waar ik al verscheidene toestellen gekocht heb ook een teleurstelling. Intussen ben ik verandert van winkel en heb daar een nieuwe pc gekocht en printer en ik heb de indruk dat die mensen meer begaan zijn met hun klanten.
Maar die laptop is nog in garantie dus zal ik trachten dit op te lossen zodat ik toch fatsoenlijk gerief heb voor mijn geld.

Bedankt en groetjes Yvonna

Terug naar “Consumenten Koop”