Ik werk nu al een 5tal weken bij een nieuwe werkgever als alarmtechnieker. Toen ik begon te werken bracht ik direct mijn eigen werkkoffer mee omdat ik zelf weet dat matteriaal vragen aan collegas zeer frustrerend kan zijn. Er is nooit echt aanstalte gemaakt (en zelf gesproken) over een eigen werkkoffer tot een week geleden toen ik zei dat ik vanaf volgende week mijn eigen werkkoffer ging thuislaten. Ik vond het lang genoeg werken zo en tevens een risico die toch al lang genoeg geduurd heeft.
In het bedrijf waar ik nu werk wordt er duidelijk niet gecommuniceerd op de bureau tot grote ergernis blijkbaar van alle collegas. Nu werkt er iemand al 3 maand die alles administratief en organisatorisch moet rechttrekken.
Ik wil duidelijk stellen dat alles wat ik doe uit blijk van goede wil is en absoluut niet met andere bedoelingen maar laatste mail heeft mij eigenlijk gechokeerd en ik weet niet meer wat hiermee te doen.
Gisteren ging de week in dat ik stopte mijn eigen werkkoffer mee te nemen naar het werk. Ik ging de laatste dagen zelf met mijn eigen auto naar de klant omdat ik pas betaald wordt vanaf wanneer ik bij de klant aanwezig ben. Ik en dus ook de collegas kunnen vroeger beginnen op die manier.
Vorige week vrijdag heb ik een deel werkmatteriaal mee moeten nemen in eigen wagen omdat het bij de klant niet kon blijven staan. Gisteren kwam ik toe op het werk, er was duidelijk geen manier voorzien om mij naar de klant te brengen dus stelde ik zelf voor om 1van de 2 vrije autos te gebruiken daar ik het niet vanzelfsprekend vind dat ik altijd met persoonlijke wagen naar de klant zal rijden. De bevoegde persoon stelde zelf een auto voor omdat die al heel lang stilstond en het eens goed zou zijn om met die wagen op pad te gaan.
Vandaag krijg ik een mail van de nieuwe onderdirecteur waarin staat dat hij geschrokken was bij het vernemen van bovenstaand bevoegd persoon dat ik een auto zelf had "opgeeist" en dat zij dit initiatief zelf zouden moeten nemen. Hij melde ook dat het nu zo is maar dat ze nog steeds bezig zijn aan de polecy. Voor alle duidelijkheid is het niet mijn intentie om de auto op te eisen. Het was dus ook mijn intentie om de auto terug te brengen na het werk gisteren maar mijn collega heeft na onderhandelen met iemand op de bureau beslist dat ik voor de volgende klant met de auto van het werk rechtstreeks van huis mag vertrekken. De reden van dit alles is omdat weer werd verwacht dat ik met persoonlijke wagen naar de carpool ging rijden ergens ver weg. Ik weigerde dit te willen doen en wil er vanuitgaan dat ik telkens vanuit de firma vertrek. Deze firmawagen staat nu aan mijn huis op de straat omdat ik geen garage heb, er zit natuurlijk matteriaal in en die laatste mail heeft doet insinueren dat indien er iets gebeurd ik in fout ben door deze auto op te eisen.
Kan ik in gebreke gesteld worden voor mogelijke diefstal of schade en wat moet ik doen om contractueel in orde te zijn zodat ik niet ingebreke kan gesteld worden. Hoe zit het bvb met carpoolen en diefstal, werkmatteriaal die bvb in mijn auto ligt enzv.
Ik werk via interim met een standaard contract van 39u week zonder notie van iets anders.
Mijn excuses voor mogelijke schrijffouten/formulering ik heb hierdoor bijna niet kunnen slapen en moet nu alweer vertrekken. Alvast bedankt voor uw hulp!