Dit had ik nu wel verwacht, en het al tussen de lijntjes gelezen.De topic wijzgt dus naar ééntje over pesten op het werk
Dit had ik nu wel verwacht, en het al tussen de lijntjes gelezen.De topic wijzgt dus naar ééntje over pesten op het werk
Uiteraard kan u dit.Kan ik zelf een klacht indien voor het verstoren van mijn nachtrust? En onze medebewoner? Kan die een klacht indienen voor het verstoren van de nachtrust.
Denkt u echt dat dit geen gevolgen zal hebben voor uw vriend?Dan kunnen we, zonder dat dit gevolgen heeft voor mijn vriend, toch eens actie ondernemen.
mss part of the job, maar niet part of je contract. Contractueel heeft de OP in beginsel een punt.Tja, mij durven ze ook al eens bellen op momenten dat het echt niet past en ik niet aan het werk ben. Part of the job in mijn geval...
uren die niet gewerkt staan, moeten natuurlijk niet betaald worden. Maar tenzij ze instemde met de andere uren, is ze niet verplicht zich te houden aan de regeling van "andere dag, andere uren". Mensen moeten ook buiten hun werkleven hun uren kunnen plannen.Hangt er allemaal vanaf hoe er met die planning omgegaan wordt. Mijn vriendin is verpleegkundige en wordt verwacht elke dag, voor het naar huis gaan de planning van de volgende dag te bekijken, omdat tot op het laatste moment kan veranderen... Als zij dit niet doet en niet opdaagt op een moment dat ze moet werken, zal ze telefoon krijgen waar ze blijft, en worden de uren dat ze te laat is niet betaald...
tenzij ik de topic verkeerd lees staat er nergens dat er een overeenkomst was dat hij bereikbaar diende te zijn op een bepaalde manier.GSM van het werk hebben is geen voorwaarde opdat een bedrijf met u kan overeenkomen om bereikbaar te zijn. In de meeste gevallen wordt er echter wel een vergoeding voorzien als je bereikbaar moet zijn buiten de werkuren.Hij heeft geen GSM van het werk, dus ik denk niet dat hij verplicht bereikbaar moet zijn via GSM.
als men zich dagelijks zou moeten verplaatsen naar de werkplanning, zou dit telkens als een minimumprestatie van 3 uren geboekt staan. Geen werkgever die dit in de praktijk OFFICIEEL zal doen.Verwar "bereikbaar" zijn niet met "op de hoogte zijn van de werkplanning". Dit zijn twee verschillende zaken: als de werkplanning bijvoorbeeld uithangt op het werk en er is overeengekomen dat werkenmers deze moeten raadplegen om te zien wanneer ze moeten werken, dan moeten ze dit zo doen en niet verwachten dat wijzigingen telefonisch doorgegeven worden. Maar nogmaals: hangt allemaal af van wat er afgesproken is...In zijn arbeidscontract staat ook niet dat hij steeds bereikbaar moet zijn.
We hebben totaal geen idee wat in het contract van de vriend van de OP staat. We kunnen hier dus niets zinnigs over zeggen. Aangezien de OP al een week niet gereageerd heeft, denk ik dat voor haar de zaak opgelost / duidelijk is...mss part of the job, maar niet part of je contract. Contractueel heeft de OP in beginsel een punt.Tja, mij durven ze ook al eens bellen op momenten dat het echt niet past en ik niet aan het werk ben. Part of the job in mijn geval...
Toestemming tot wat?Als je niet weet wat er in het contract staat, moet je er vanuitgaan dat er niks instaat, lijkt me. En niet veronderstellen dat daar een toestemming in staat. zelfs voor vervangers kan dat niet zomaar.
Of de OP al dan niet vrij was om te gaan werken, speelt geen rol, aangezien het om de vriend van de OP gaaten wettelijk gezien kan een vervanging enkel plaatsvinden nadat die persoon verwittigd is én kan inspringen. Nergens staat in deze topic dat de OP vrij was op dat moment om te gaan werken.
Ja, indien die verwachting niet correct was, wel ja. Als de werkgever de vriend van de OP tijdig en correct op de hoogte gebracht had van een wijziging (dit kan via het uithangen van het werkrooster zijn, of dit beschikbaar zetten op intranet, of weet ik veel wat), maar de vriend van de OP laat na om te bekijken wanneer hij moet werken, dan is hij in fout.Om het met een concreet voorbeeld te stellen: stel dat die persoon verwachte dat hij die dag niet moest werken en daarom de avond ervoor tot een gat in de nacht uitging en nog dronken in zijn bed lag, zou hij dan volgens jou in de problemen mogen komen als hij niet gaat werken de dag erna?
ik denk dat de OP dit ook wel wist voor ze de topic starte. Het was net haar vraag of die manier correct was...Wat wel rol speelt, is of de werkgever de vriend van de OP op een correcte manier heeft geïnformeerd in verband met zijn werkschema en of dit werschema geldig is, ja of neen. Dat is de hamvraag. Als het antwoord daar "ja" is, dan had de vriend van de OP moeten gaan werken.
uit wat leid je dit af? Dat iemand tijdens een vakantieweek iets meer dan 1 week niet reageert? Dan had ik al véél conclusies mogen trekken. Laat de mensen wat tijd om verder te reageren voor conclusies te trekken.Maar nogmaals: OP heeft haar conclusies reeds getrokken.
Vraag van de OP was of men haar man / vriend zomaar uit bed kon bellen, en of ze daarvoor klacht kon indienen. Antwoorden op die vragen zijn gegeven.ik denk dat de OP dit ook wel wist voor ze de topic starte. Het was net haar vraag of die manier correct was...
OK, laat ons dan de discussie sluiten tot de OP reageert met meer info voor ons?uit wat leid je dit af? Dat iemand tijdens een vakantieweek iets meer dan 1 week niet reageert?