Feiten; na 13 jaar zelfstandig begin ik terug te werken als bediende. ( field technicus voor België ) Dit werk houd in dat ik maandelijks werven bezoek om nazicht van onze installaties, na enkele maanden heb ik een werkongeval. (Popeye spier rechter arm) = "voor 80% afgescheurde biceps spier" ik pas mijn werk wat aan door "licht en aangepast werk" maar na enkele weken is er geen verbetering dus 'ontslag' .06.09.2012
De verzekering van mijn werkgever erkent mijn ongeval niet als "werkongeval" reden; geen getuigen. Geen getuigen dat is correct ,ik was voor 85% van mijn opdrachten alleen op de baan en zelfstandig aan het werken aan onze installaties op verlaten werven. 'k Heb wel direct mijn leidinggevende verwittigd en 's avonds naar de Dr. geweest voor het opmaken van de documenten voor de bedrijfverzekering die ze hadden door gemaild "zware spierscheur" dacht mijn huis arts, licht en aangepast werk. (=> Arbeidsrechtbank case I )
Na een half jaar wordt io met behandelende Prof. van Gent beslist om geen operatie te laten uitvoeren en een consolidatie datum gesteld. en een blijvende 10% arbeidsongeschiktheid.
Voor het ziekenfonds kom ik in aanmerking voor licht en aangepast werk ( geen ziekte uitkering meer ! ) , er word een gtb formulier opgesteld voor de VDAB. (maar geen recht op ziekte uitkering of werkloosheidsvergoeding.) Ik ben dus ingeschreven bij de VDAB als werkzoekend en krijg geen uitkering. Na een jaar heb ik problemen met mijn gezondheid (overspannen - burn out ) na medische onderzoek word beslist dat ik niet langer arbeidsongeschikt ben zoals bedoelt in het art. 100 ....
Een 3 maand later word een nieuw getuigschrift van arbeidsongeschiktheid opgemaakt door mijn huis arts "Burn out + psychise behandeling nodig. En een 10 dagen later word een getuigschrift van arbeidsongeschiktheid opgemaakt door een psychiater. dit word zonder controle afgekeurd door de adviserend geneesheer . (=> Arbeidsrechtbank case II )
We zijn nu terug meer dan 1 jaar verder (na de afgekeurde arbeidsongeschiktheid van de psychiater en reeds 3 * naar de arbeidsrechtbank geweest en vorige maand naar een adviserende psychiater rechtbank => negatief advies in de zin van art.19 !!!
Ik heb wel reeds een uitkering van de 'RVA' maar nog 'GEEN' aangepast werk of herscholing van de 'VDAB'. (Ter info; ik ben wel een 50+, en de ziekte periode waarvoor arbeidsongeschiktheid vergoeding voor aanvraag bij de arbeidsrechtbank = +/- 6 maand ! )
P.S.; Het vonnis betreffende het arbeidsongeval anno 2012 verwacht ik deze maand.