Tom: de discussie ging over of privé-zaken van belang kunnen zijn voor werkrelaties. In dat geval was dat dus zo. Of het nu een dringende reden is of niet, was geen discussie.
Privé-zaken zouden enkel van belang mogen zijn, als de werknemer zijn werk niet meer deftig uitvoert. Als P. zijn werk uitstekend doet, waarom zouden enkele kritische uitlatingen over producten van zijn werkgever IN BESLOTEN KRING (dit laatste wordt blijkbaar als bijzaak gezien door velen hier, terwijl dit van wezenlijk belang is), zie ik geen reden om hier "een verstoring van de werkrelatie" in te zien. Zolang P. geen leugens verspreid, zie ik echt het probleem niet.
Ikzelf heb bij mijn werkgever ook openlijk kritiek op bepaalde manieren van werken waardoor de kwaliteit van wat we opleveren soms niet is wat het moet zijn (die kritiek vermeld ik ook als we in vriendenkring over het werk bezig zijn). Ik denk daarbij ook mee over hoe we dingen kunnen verbteren. Geen enkel van mijn leidinggevenden heeft daar moeite mee, integendeel. Werkever van P. zou de geuite kritiek beter opnemen en eventueel met P. samenzitten en hem vragen hoe hij denkt dat het beter kan.
Ondernemerschap in Vlaanderen... nog veel werk aan de winkel...