In opdracht van mijn werkgever moest ik facturen inboeken welke er uiteraard niet waren. Hij gaf aan dat ik wel de bedragen aan moest houden van bestaande facturen, zodat er bij een evt. controle altijd een factuur was ter hoogte van dag bedrag om te laten zien.
De betaling van deze geboekte facturen moest ik overmaken op mijn privé rekening.
Een deel van die betaling mocht ik zelf houden (compensatie loon, overuren en kilometervergoeding zei hij) en een deel was voor hun.
Dat deel voor hun heb ik nooit mogen en moeten doorstorten, en nu begrijp ik waarom. DOM DOM DOM
Ik moest het OF opnemen en zo aan hun geven zodat ze zwart geld hadden. Ook kwam het voor dat ik spullen moest kopen, terugbrengen en dan het geld aan hen moest geven. Ook bestelde ik dingen voor hen via mijn privé rekening. Een abonnement om vanaf thuis te kunnen werken en in te loggen in het systeem bij het werk staat op mijn creditcard. Zo ook de aanschaf van bijv. het nieuwe Belgische tolkastje.
Omdat ik op een gegeven moment gewoon niet meer wilde dat dit doorging, heb ik dat aangegeven. De vennoot gaf aan mij niet kwijt te willen en heeft een verklaring opgesteld voor me. Ik heb hier een kopie van gekregen. Zonder briefpapier, zonder datum.
Ik dacht dat ik hier genoeg aan zal hebben, maar nu is de verwachting dus van niet.
In die verklaring geeft hij aan dat hij per direct alle dagafschriften van de bank zal tekenen, zodat ik kon laten zien dat ze op de hoogte waren van alle transacties. Nu zeggen de andere vennoten dat ze niet wisten wat ze tekenden.
Omdat ik ook iets terug wilde doen voor de zaak, heb ik pas geleden zelf een TV item betaald. Dit item bracht de zaak op tv en vond dit een goede zet zodat we eventueel meer klanten binnen zouden kunnen halen. +/- € 12.000 heb ik daaraan zelf betaald. Dit kan ik uiteraard bewijzen en deze facturen staan niet in de administratie van de zaak.
Waarom zal ik dat doen als ik het geld alleen maar zelf wilde opstrijken? Waarom zal ik de zaak dan beter willen laten worden?
Dit heb ik puur gedaan om iets terug te doen voor hen. Zelf schiet ik er natuurlijk niks mee op.
Ze blijven nu alles ontkennen ,,,,,,,,,,,,,,,,,, weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen.
Ze hebben het zo slim en sluw gespeeld dat het inderdaad net lijkt of alles van mijn kant komt. Straks draai ik de bak in en verlies ik alles........... en zij kunnen hun weg vervolgen alsof er niets is gebeurd. Verhalen het geld op mij, en innen zo nogmaals geld dat ze al eens in hun zakken hebben gestoken. Hoe is dit toch mogelijk
Snap echt niet waarom ik hiermee in heb gestemd.