Opzeg

Annvdw
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzeg

#1 , 14 feb 2019 15:04

Mijn partner en ik zijn uit elkaar. Hij is vorig jaar bij mij komen inwonen. De verhuurder wil geen van beide van het contract halen. Zij wil dat wij door een onenigheid beide opzeg doen van 3 maand maar ik wil helemaal niet vertrekken. Indien zij wenst dat wij vertrekken moet zij toch een opzeg doen van 6 maand niet? Er waren problemen met betalingen in het begin maar die zijn reeds een jaar opgelost. Kan zij dit zomaar eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 14 feb 2019 15:59

- Op wiens naam / namen staat het huurcontract ?
- voor welke termijn is het huurcontract opgesteld, en wanneer ?
- is het contract geregistreerd ?

Zolang één van beide er blijft wonen, en de huur correct betaald wordt, kan de verhuurder mijns inziens niks eisen. Hij kan uiteraard wel de huur opzeggen, maar opzegtermijnen hangen af van soort contract en zo.
Jullie kunnen evenwel niet eisen dat 1 vd namen van het huurcontract geschrapt wordt. Enige mogelijkheid om dat wel te forceren, is zelf opzeggen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Huren”