faillissement reisorganisatie - nu toch annulatiekosten?

Ikhebeenvraag13
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

faillissement reisorganisatie - nu toch annulatiekosten?

#1 , 1 week 2 dagen geleden (14 feb 2019 14:09)

Beste

Vorig jaar heb ik een reis geboekt voor in mei en een voorschot betaald van 150 EUR (voordeel vroege boeking).
Eind vorig jaar heb ik bericht gekregen dat de reisorganisatie falliet was gegaan en dat ik contact kon opnemen met het garantiefonds.
Het ging om een klein bedrag dat reeds betaald was (weg is weg) en ik ging ervan uit dat ik mijn geld niet ging terugzien en heb ook geen contact opgenomen.
Nu was ik ondertussen van werk veranderd waardoor de periode niet meer ideaal was en de activiteit van de reis was ook niet meer iets wat ik actief deed, dus op zich geen al te groot drama.

Nu krijg ik afgelopen bericht dat een andere reisorganisatie deze reis laat plaatsvinden en dat indien ik niet wens mee te gaan dat ik annulatiekosten moet betalen.
Kan dit zomaar?
Uiteindelijk heb ik een overeenkomst gemaakt met organisatie A, deze is nu faillitet, hoe kan ik daardoor verplichtingen hebben aan organisatie B? Mij lijkt mij dat ik dit toch op zijn minste zou moeten bevestigen dat ik akkoord ben om met een andere organisatie wens samen te werken?

LeenW
Berichten: 7829

#2 , 1 week 2 dagen geleden (14 feb 2019 14:12)

De curator heeft mogelijks een overnemer gevonden om de reis te laten doorgaan. Een opening faillissement betekent niet automatisch het ontbinden van alle overeenkomsten.

denlowie
Berichten: 12313
Juridisch actief: Nee

#3 , 1 week 2 dagen geleden (14 feb 2019 16:05)

Laat het ons eens zeer duidelijk stellen het is niet omdat een bedrijf failliet is dat het bedrijf juridisch niet meer bestaat, zolang het faillissement niet is afgesloten bestaat het nog, met de curator aan het hoofd.
Nu heeft de curator het recht om alles te verkopen of over te laten, wat in u geval gebeurt is.
En de overnemer neemt dan ook alle lopende zaken over, en je zal die reis moeten maken of een schade vergoeding moeten betalen .

Daar is niks tegen te doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”