verhuis naar buitenland

kristin
Topic Starter

verhuis naar buitenland

#1 , 27 mei 2008 14:33

Papa heeft beslist, en dit via mail aan mij laten weten, dat hij vanaf het najaar naar het buitenland verhuisd.
Er is bilocatie voor de kinderen, waarvan er 1 bij papa staat gedomicilieerd.
Ik heb vandaag zijn voorstel gekregen, het is gewoon lachwekkend.
Vakanties mogen ze komen, als ze braaf zijn, en niet allemaal tegelijkertijd, want dat is te druk.
Het komt er op neer dat hij vertrekt na de grote vakantie, en pas met de kerstvakantie mag er iemand komen (maar niet allemaal).
Door deze regel dien ik ander werk te zoeken, mijn bijberoep dien ik op te zeggen.
Meebetalen voor medische kosten enzo wilt hij niet, want hij betaalt alimentatie
Nu mijn vraag is, kan ik voor volledig ouderlijk gezag gaan, hoeveel alimentatie kan er gevraagd worden. Hoe lang duurt het voor deze procedure van wijziging voorkomt bij de jeugdrechter. Is dit nog voor het verlof of zal dit pas voor het najaar zijn.
Mocht dit maar pas in het najaar zijn, kan hij dan aangeklaagd worden voor gezinsverlating, aangezien volgens huidig vonnis hij de kinderen om de 14 dagen een week heeft.
Tijdens augustus zijn ze ook bij hem, maar hij heeft al laten weten dat hij ze niet meer kan bijhouden omdat hij dan al aan het verhuizen is. Kan ik dan al vragen om de kinderen allemaal bij mij te laten domcilieren, of is hij verplicht om de kinderen tijdens augustus bij te houden. Ik heb ook mijn werk, en kan geen verlof meer krijgen in augustus, ik heb mijn verlof in juli.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 29 mei 2008 09:31

“Art.387bis.In alle gevallen, en onverminderd de bevoegdheid van de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg, rechtsprekend in kort geding overeenkomstig artikel 1280 van het Gerechtelijk Wetboek, kan de jeugdrechtbank in het belang van het kind, op verzoek van beide ouders of van één van hen, dan wel van de procureur des Konings alle beschikkingen met betrekking tot het ouderlijk gezag opleggen of wijzigen.”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.584.De voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg doet, in gevallen die hij spoedeisend acht, bij voorraad uitspraak in alle zaken...”(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).Zie verder art.1035-1041 Ger.W.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”