slechte afwerking pvc ramen

Rietje
Topic Starter

slechte afwerking pvc ramen

#1 , 27 mei 2008 13:15

Onlangs werden bij mij nieuwe lichtgrijze pvc ramen geplaatst met een pvc-coating in houtnerfstructuur die in bijna alle hoeken niet goed aansluit en dus witte strepen geeft. De leverancier heeft me een stift gegeven om die witte gedeeltes bij te werken met grijze verf. Maar ik ben hier eigenlijk niet mee akkoord : als ik nieuwe ramen bestel wil ik dat ze volledig in orde en proper afgewerkt zijn, en het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik ze zelf nog zit bij te verven ?
Wat doe ik volgens jullie het best in dit geval ? Ik heb de leverancier nog niet betaald.
Ik heb al gezocht in de wetgeving maar vind er nergens iets van terug.
Alvast bedankt voor je hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 27 mei 2008 14:00

Heeft u de leverancier van uw ramen al aangetekend in gebreke gesteld? Zoniet, doe dat dan onmiddellijk of ze houden u aan het lijntje.

Zeker nog niet betalen, of toch zeker niet het VOLLEDIGE bedrag. U zou eventueel een deeltje kunnen betalen om uw "goede wil" te tonen, maar daar kunt u zelf over oordelen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

woete

#3 , 14 dec 2008 15:27

Zeker nog niet betalen, of toch zeker niet het VOLLEDIGE bedrag. U zou eventueel een deeltje kunnen betalen om uw "goede wil" te tonen, maar daar kunt u zelf over oordelen.
Niet betalen: is dat wel toegelaten? Ik meende dat als je een factuur krijgt, dat je dan altijd best gewoon betaalt... Anders stellen ze je in gebreke en betaal je nog boetes erbovenop, toch?

Ik zit nu namelijk met een gelijkaardig geval... (Drie weken geleden is men glas komen plaatsen en vorige week na een regenbui kwamen er druppels door... een lekje dus. Ze willen nog wel 'ns langskomen om wat extra silicone te spuiten, maar intussen heb ik de factuur wel al gekregen.)

Reclame

dual

#4 , 14 feb 2009 17:14

hallo,

ik heb op een bedrijf gewerkt waar( de goedkopere) plastic ramen werden gemaakt en de naad( meestal verstek )van +/- 1 mm werd met een stift bijgewerkt.
dit kan niet anders omdat de verbinding word gemaakt door het smelten van plastic en dan word deze tegen mekaar gedrukt en de verdikking die hierdoor onstaat word weggesneden en dan word de binnenkant van de raam of deur zichtbaar.
gr
dual

plentycoups

#5 , 29 mar 2009 18:05

ik werk ook in zo een firma, wij plakken af langs de naadjes, en dan bijverven, laten drogen, en plakband verwijderen....
ben eens in een toonzaal geweest bij andere firma, en die waren niet afgeplakt geweest, wat een verschil. maar dat is wss beroepsmisvorming.

Terug naar “Gebrekkige Producten”