wagen verkocht en kapot nu

Ninika
Topic Starter

wagen verkocht en kapot nu

#1 , 27 mei 2008 08:59

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb onlangs aan vrienden een wagen verkocht.
Dit was al een redelijk oude wagen met wat kosten aan.
Deze mensen waren hier perfect van op de hoogte, ik heb deze wagen dan ook verkocht zonder controle omdat hij nooit zou goedgekeurd worden zonder dat hij eerst naar de garage zou gaan.
Deze mensen wilde de wagen ondanks de kosten kopen omdat ik er zo weinig voor vroeg nog.
De dag na ze de wagen gekocht hadden is de wagen volledig kapot gegaan. Voor de duidelijkheid, bij mij heeft deze wagen nooit in panne gestaan, hij reed nog wel er waren enkel nog kosten aan voor de controle. Nu is dus volgens hen de wagen kapot en rijd hij niet meer en willen ze dat ik de volledig kapotte wagen terugneem voor dezelfde prijs als ik hem verkocht heb...
Nu komt het: ik heb zo dom geweest om nog geen verkoopspapier op te stellen. Ik weet niet in wie z'n voordeel dit nu speelt? In mijn voordeel omdat ze niet kunnen bewijzen dat ze de wagen gekocht hebben en voor welke prijs? Of in hun voordeel?
Ze hebben mij in ieder geval al weten te vertellen dat ze een klacht zullen indienen als ik de wagen niet terugneem.
Uiteraard wil ik dit niet omdat ze duidelijk wisten dat er nog kosten aan de wagen waren (daarom ging ik ook niet naar de controle) en omdat de wagen nog reed toen ik hem bracht, nu rijd hij schijnbaar helemaal niet meer.
Weet iemand of ik verplicht ben hem terug te nemen of kosten te betalen of iets dergelijks? Welke stappen moet ik nu ondernemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djorkaef

#2 , 29 dec 2008 00:48

Ik ben geen jurist maar als je geen verkoopsacte hebt opgesteld dan hou je gewoon je geld zij hebben dan toch geen poot om op te staan? Je kan net zogoed zeggen dat je geen geld gezien hebt. In feite zou je zelfs kunnen zeggen dat ze die wagen gestolen hebben en dat je hem terug eist. Hoe is het nu gegaan?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”