F kaart, scheididing na 2 jaar samenwoning

Kate Nguyen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

F kaart, scheididing na 2 jaar samenwoning

#1 , 10 sep 2018 16:20

Beste,

Ik ben buitenlander, Ik ben in Belgie aangekomen met het studenvisum en samengewoond met mijn Belgishe vriend (10/2016-10/2017) in zijn huis. Na 1 jaar heb ik een full-time job gevonden daarom ben ik gestopt met mijn studie en begon ik die job te werken (ik begon te werken sinds 6/2017). Op 10/2017 hebben ik en mijn vriende samenwonen contract ondertekend en op 4/2018 heb ik mijn F kaart ontvangen. Nu zijn er heel veel problemen tussen ons die ik niet leuk vind.
Ik wil graag vragen of ik mijn verblijfsvergunning (F-kaart) nog zou kunnen behouden of verlizen?

Alvast bedankt,
K.N

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 10 sep 2018 16:48

F-kaart betekent dat u hier mag verblijven omwille van een gezinsrelatie met een EU-burger. Wanneer die relatie eindigt (het wettelijk samenwonen), betekent dat ook het verlies van uw verblijfsrecht, helaas.
"sowieso" schrijf je zo.

Ellixhirion
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 sep 2018 10:05

Beste Kate,

Ik lees wel dat je werk hebt.
Jou werk "zou" eventueel jou kunnen helpen met een arbeidsvergunning:

https://www.werk.be/online-diensten/wer ... -aanvragen

Als jou F-kaart zou vervallen omwege van jou relatie, zou dit u moeten toestaan om in het land te blijven en mogen blijven werken.

Het hangt natuurlijk af van u werkgever als deze wenst pmee te werken aan uw situatie.

Reclame

Kate Nguyen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2018 11:29

F-kaart betekent dat u hier mag verblijven omwille van een gezinsrelatie met een EU-burger. Wanneer die relatie eindigt (het wettelijk samenwonen), betekent dat ook het verlies van uw verblijfsrecht, helaas.
Dank u wel voor up advies :)

Kate Nguyen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 sep 2018 11:31

Beste Kate,

Ik lees wel dat je werk hebt.
Jou werk "zou" eventueel jou kunnen helpen met een arbeidsvergunning:

https://www.werk.be/online-diensten/wer ... -aanvragen

Als jou F-kaart zou vervallen omwege van jou relatie, zou dit u moeten toestaan om in het land te blijven en mogen blijven werken.

Het hangt natuurlijk af van u werkgever als deze wenst pmee te werken aan uw situatie.
Dank u wel voor uw advies, ik denk dat het moeilijk zou zijn omdat mijn salaris ~1900euro/maand is en ik nog geen vast contract heb hoewel ik hier al 1,3jaar heb gewerkt (via interim-mijn job is bediende)...mss volgende maand zal ik vast contract hebben...

Terug naar “Administratief recht”