Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
johan V
Topic Starter
Berichten: 150

aankoop wasmachine

#1 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 22:25)

Verleden week kocht ik een wasmachine bij een bekende electrozaak.Op 28/07 hebben ze die komen leveren.Ik had deze machine gaan bekijken in de toonzaal en deze was in perfecte staat.Bij de levering was de machine licht beschadigd aan de onderkant.Er was ook voorzien plaatsen en aansluiten.Toen de machine werd opgestart stond die blijkbaar geblokkeerd.Na verschillende telefoons naar de technici van die firma lukte het niet om deze nieuwe machine aan de praat te krijgen.Na meer dan 2 uur gepoogd te hebben heeft de persoon die de aansluiting en werking moest uitvoeren gezegd dat de machine niet kon afgesteld worden.Ze hebben de machine terug meegenomen en de oude machine teruggeplaatst om ondertussen te kunnen wassen.
Morgen 30/07 zal ik contact opnemen met de firma om mijn ongenoegen kenbaar te maken.Wat zijn mijn rechten in dit geval,hoe kan ik het best regelen om een andere machine te verkrijgen.
Dank voor uw advies.

LeenW
Berichten: 7458

#2 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 22:35)

U hebt het recht op een werkend toestel.

Maar op zich, "uw ongenoegen kenbaar maken", wat kan een winkel nog meer doen in die situatie? Men kan niet verwachten dat ze standaard een dubbele machine bij hebben bij problemen en op zondag mogen ze ook al eens rusten. Het is jammer dat het niet naar wens is, maar ik zou toch eerst de aangeboden oplossing afwachten alvorens te gaan reclameren.

Thomas Morus
Berichten: 1252
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 22:43)

Waarom denkt u dat ze geen andere machine zullen brengen? Heeft de persoon die kwam leveren daar niets over gezegd?
Mooie woorden zijn niet altijd waar en ware woorden zijn niet altijd mooi.

Reclame

johan V
Topic Starter
Berichten: 150

#4 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 23:00)

Ja,Thomas,volgens de winkel zou de machine tijdelijk niet beschikbaar zijn.En daarom vrees ik dat ze zullen voorstellen om deze machine te herstellen wat ik liever niet zou hebben.

Thomas Morus
Berichten: 1252
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 23:04)

Hebt u het fabricagenummer genoteerd?
Zo niet gaat u nooit weten welke machine ze brengen en zijn uw zorgen zinloos.
Mooie woorden zijn niet altijd waar en ware woorden zijn niet altijd mooi.

johan V
Topic Starter
Berichten: 150

#6 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 23:12)

Neen Thomas,maar ik zal het zien aan de onderkant want ze werd waarschijnlijk licht beschadigd tijdens de levering.In de toonzaal was ze onbeschadigd.

johan V
Topic Starter
Berichten: 150

#7 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 23:34)

LeenW,het lukt niet om een antwoord terug te sturen.Ik heb reeds 2X geprobeerd maar het komt niet op het scherm.

LeenW
Berichten: 7458

#8 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 23:41)

Op zich denk ik dat u de wasmachine niet weigeren als deze volledig en degelijk hersteld is. Staat er nog ergens een kras of lukt het niet meteen om deze te installeren, kunt u een nieuwe vragen.

johan V
Topic Starter
Berichten: 150

#9 , 2 maand 2 weken geleden (29 jul 2018 23:46)

Bedankt LeenW,ik wacht af tot we gesproken hebben met de firma in kwestie.Wordt misschien vervolgt.
goedenavond.

Franciscus
Berichten: 31861

#10 , 2 maand 4 dagen geleden (11 aug 2018 18:51)

Wij hebben dat ook voorgehad -- was een machine met lichte zichtbare schade - na aansluiting eventjes gedraaid en dan error -- enkele telefoontjes over en weer - technicus ook langs geweest die machine heeft opengemaakt - was binnen roestschade - deze heeft foto's genomen (wij ook) en in zijn rapport geschreven dat er binnenin zware schade was die onherstelbaar was (dempers verroest)
Hebben dan de koop geannuleerd en binnen enkele dagen ons geld teruggestort gekregen. Zonder problemen.

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Heb je nog bijkomende vragen? Kijk even op Jureca.be voor snel & betaalbaar juridisch advies!

Terug naar “Consumenten Koop”