Toch wel leen er is een verandering sinds 1/01/2018 via een circulaire van den BTW.U zit er beide naast:
Afhaal is 6%, met uitzondering van alcoholische dranken, dat is altijd 21%
Ter plaatse zijn maaltijden 12%, alle dranken 21%
Dat is al jaren zo en ik heb nog niets gehoord van een verandering.
Ik heb mijn post inderdaad aangepast, geen idee dat een foodbar hetzelfde was als een foodtruck.Toch wel leen er is een verandering sinds 1/01/2018 via een circulaire van den BTW.U zit er beide naast:
Afhaal is 6%, met uitzondering van alcoholische dranken, dat is altijd 21%
Ter plaatse zijn maaltijden 12%, alle dranken 21%
Dat is al jaren zo en ik heb nog niets gehoord van een verandering.
Ik ga dagelijks op horeca platformen en daar is er al veel inkt over geschreven, en terug veel uitzonderingen
Als u een gewoon restaurant bent, is dat correct. Misschien verwart uw boekhouder u met een andere klant met een foodtruck?Wij hebben een geregistreerde kassa, titel is Idd wat ongelukkig gekozen.
Wij zijn geen foodtruck en zitten in een vast pand.
Nu hanteren wij voor afhaal 6 procent en 21 procent voor afhaal alcoholische dranken.
Voor verbruik ter plaatse hanteren wij 12 procent en 21 procent voor alle dranken.
Volgens mijn boekhouder is de 6 procent niet meer van toepassing voor afhaal en heeft hij het eerste kwartaal 2018 al eigenhandig aangepast .
Nu hoor ik dus van meerdere collega’s dat afhaal nog steeds 6 procent is.
Voor u is er niks veranderd !Wij hebben een geregistreerde kassa, titel is Idd wat ongelukkig gekozen.
Wij zijn geen foodtruck en zitten in een vast pand.
Nu hanteren wij voor afhaal 6 procent en 21 procent voor afhaal alcoholische dranken.
Voor verbruik ter plaatse hanteren wij 12 procent en 21 procent voor alle dranken.
Volgens mijn boekhouder is de 6 procent niet meer van toepassing voor afhaal en heeft hij het eerste kwartaal 2018 al eigenhandig aangepast .
Nu hoor ik dus van meerdere collega’s dat afhaal nog steeds 6 procent is.