Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
meesje
Topic Starter
Berichten: 416

prijslijst op website

#1 , 3 dagen 9 uur geleden (12 jul 2018 14:03)

Ik bestelde telefonisch maaltijden bij een afhaalrestaurant.
Mijn keuze maakte ik op basis van het aanbod op hun website.
Toen ik de maaltijden ging afhalen bleek alles gemiddeld 15 percent duurder te zijn.
Ik vroeg de reden en ze gaven mij een gedrukte prijslijst die op de toonbank lag.
Daar stonden de aangerekende, dus duurdere, prijzen op.

Vraag: mag een afhaalrestaurant waar men tel. kan bestellen duurdere prijzen aanrekenen dan vermeld op hun website (website maakt geen enkel prijsvoorbehoud).?
Waar een weg is is een wil.

LeenW
Berichten: 7119

#2 , 3 dagen 9 uur geleden (12 jul 2018 14:10)

Neen, u kunt eisen dat u betaalt op basis van de prijzen van de website. Als ze niet meewillen, dan kunt u zeggen dat het voor u niet meer hoeft en elders bestellen.


Reclame

denlowie
Berichten: 10303
Juridisch actief: Nee

#4 , 3 dagen 8 uur geleden (12 jul 2018 14:46)

zeer veel van de prijzen op de websites van restaurants zijn niet bij gewerkt en verouderd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mbbs1024
Berichten: 184

#5 , 3 dagen 9 minuten geleden (12 jul 2018 23:13)

denlowie schreef:zeer veel van de prijzen op de websites van restaurants zijn niet bij gewerkt en verouderd.


Dat is dan het probleem van die restaurants, niet van de klant.
Het restaurant moet maar zien dat de prijs correct aangeduid is.

eylis
Berichten: 6755

#6 , 2 dagen 14 uur geleden (13 jul 2018 09:22)

denlowie schreef:zeer veel van de prijzen op de websites van restaurants zijn niet bij gewerkt en verouderd.
eigenaardig, je zou eerder denken dat gedrukte prijslijsten verouderd zijn, omdat je die dingen moet laten drukken of maken op de PC en dan afdrukken op papier. Terwijl je je website toch maar even moet aanpassen.....

Didymus
Berichten: 1380

#7 , 2 dagen 13 uur geleden (13 jul 2018 10:19)

Dat is wat je krijgt als je niet wil betalen voor het onderhoud van je website en niet zelf in staat bent om updates door te voeren.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 10303
Juridisch actief: Nee

#8 , 2 dagen 12 uur geleden (13 jul 2018 10:25)

Didymus schreef:Dat is wat je krijgt als je niet wil betalen voor het onderhoud van je website en niet zelf in staat bent om updates door te voeren

.

Dit is het in de horeca, dom tot oer dom, en maar wel profiteren van hun personeel .
Ik zit nog steeds elke dag op verschillende horeca platforms, beetje beroeps misvorming, heb 40 jaar met de horeca zaken gedaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 15271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 2 dagen 10 uur geleden (13 jul 2018 12:40)

Printshot maken en daarmee naar de winkel trekken. Heb je het kassaticket nog? Dan kan je alsnog proberen het verschil terug te krijgen

Terug naar “Consumenten Koop”