Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
Eric1961
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bestelling geannuleerd

#1 , 4 maand 5 dagen geleden (10 jul 2018 16:18)

Had een tv gezien webshop Carrefour met een korting van -70 % daar het solden is en er nog een aantal tv toestellen op de site stonden met 50% korting dacht ik dat het een koopje was . Heb de tv dan besteld en betaald dadelijk kreeg ik een order bevestiging en dat ze het toestel zo snel mogelijk zouden versturen . Dag nadien heb ik dan de factuur ontvangen . Dag later krijg ik een mail "aankoop geannuleerd verkeerde promotie prijs op website " . Volgens mij hadden ze me dan dadelijk moeten verwittigen en geen factuur moeten sturen . Op de factuur gaan ze akkoord met de promotie prijs en volgens mij is dit een verkoopovereenkomst en moeten ze het toestel leveren aan de afgesproken prijs .

denlowie
Berichten: 11142
Juridisch actief: Nee

#2 , 4 maand 5 dagen geleden (10 jul 2018 16:36)

Algemene verkoopsvoorwaarden CarreFour .webshop

Art; 5 behalve als die prijs onredelijk is en dus helemaal geen verband houdt met de echte waarde van het bestelde product. In dat laatste geval wordt de bestelling geannuleerd, zelfs als ze automatisch werd bevestigd door de verkoper. De Koper wordt zo snel mogelijk verwittigd zodat hij, als hij dat wilt, een nieuwe bestelling tegen correcte prijs plaatsen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 2471

#3 , 4 maand 4 dagen geleden (11 jul 2018 23:25)

Als het een prijs is die aannemelijk is voor een TV (rekening houdend met de solden inderdaad), moet de verkoper leveren.
Welke TV was het, en wat was de opgegeven prijs (zowel 'normaal' als soldenprijs)?

Reclame

de reden
Berichten: 2368
Juridisch actief: Nee

#4 , 4 maand 3 dagen geleden (12 jul 2018 18:11)

klacht indienen bij de economische inspectie kost je 0€ en kan je online doen, en mail kopie van je klacht naar de verkoper met de vermelding dat je eerst het resultaat van het onderzoek afwacht alvorens een beslissing te nemen.

mss best eerst een foto gaan nemen van de solden tot -70% en in bijlage toevoegen aan je klacht
supersnel rekenen met een nul ; https://www.youtube.com/watch?v=f8hyN_RpxaA

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Heb je nog bijkomende vragen? Kijk even op Jureca.be voor snel & betaalbaar juridisch advies!

Terug naar “Consumenten Koop”