Tante

Lidyl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tante

#1 , 17 mei 2018 13:32

Hallo een vraagje mijn tante is in rusthuis heeft geen man geen kinderen alleen mijn vader haar broer leeft nog kan haar neven of nichten zomaar haar huis verkopen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 17 mei 2018 13:34

als uw tante nog bij haar volle verstand en niet aan dementie of andere ziekte lijd, kan dat niet zomaar

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2018 13:37

De eigendom is nog steeds van je tante, tot de laatste adem, heb zo een erfenis gemist van een oom, de buurvrouw is er mee weg !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mei 2018 14:16

Hallo een vraagje mijn tante is in rusthuis heeft geen man geen kinderen alleen mijn vader haar broer leeft nog kan haar neven of nichten zomaar haar huis verkopen
Tuurlijk niet! Hoe kom je daarbij? Waarom zou iemand niet meer over zijn of haar eigendommen mogen beschikken eens die persoon in een rusthuis opgenomen is? Vreemde redenering...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 17 mei 2018 18:30

Aangezien tante de enige eigenaar is kan niemand anders haar huis verkopen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”