Wij zijn onlangs verhuist van De Haan naar Bredene, wij hebben vooraf een aantal offertes opgevraagd bij erkende verhuizers waaronder XXX verhuizingen uit Oostende , allemaal zaten ze rond de 4uur werk met 2 verhuizers omdat de inboedel die mee moest maar 26m3 is (bakwagentje vol)... XXX uit Oostende kon het snelst en hebben wij om zeker te zijn 2 extra mensen ingehuurd bij dit verhuisbedrijf, de dag zouden ze om 8 uur beginnen maar kwamen pas om half 9 aanrijden.. de tijd begon overigens al te tellen vanaf hun bedrijf.... hier zijn ze om 07:45 vertrokken.
Al met al liepen ze enorm traag.. deden amper wat.. zaten steeds stil (heb hier fotos van gemaakt) met als excuus dat het warm was (25 graden die dag) aan het einde van de rit was ik 500 euro meer kwijt dan de afgesproken prijs.. ze rekende totaal bijna 24 man uren aan werk voor 26m3 terwijl wij alles in het oude huis al beneden hadden gezet... de chauffeur die kwam afrekenen wist niet wat ermee te doen en zei mij dat ik dan met kantoor contact op moest nemen maar dat wel alles direct voldaan moest worden.. wij hebben netjes het volledige bedrag afgerekend.. en direct gebeld met het bedrijf in Oostende, deze gaf aan dat de zaakvoerder contact op zou nemen.. maar dat gebeurde niet.. nee de buit was al binnen.. pas na onze 2e email kregen we bericht waarin de zaakvoerder aangeeft dat het heel normaal is om totaal 24 manuren te doen over 26m3 over een afstand van 7 kilometer... en hoe ik het in mijn hoofd haalde een foto te maken van zijn personeel wat op mijn wasmachine zat te spelen op zijn telefoon.. op mijn terras.. excuus van zaakvoerder was dat het die dag zo warm was en ze even aan het afkoelen waren... maar dat ze dit de gehele dag deden maakt ze niets uit.
Ik moet er volgens hem maar een zaak van maken maar als ik het lef zou hebben om iets negatiefs op facebook te zetten dan ging hij mij aanklagen.
Al met al heel vervelend en voel me zwaar in de maling genomen, van buren welke met verbazing hebben zitten kijken naar de verhuizers hebben wij vernomen dat dit bedrijf bekend staat om zijn vreemde en onvriendelijke werkwijze... dit had ik moeten weten.... spijt als haren op mijn hoofd.
Als klap op de vuurpijl staat er ook op hun factuur dat ze niet verantwoordelijk zijn voor eventuele schade aan spullen.. ook dit nog nooit meegemaakt bij een verhuisbedrijf.
Wat kan ik doen.. welke stappen kan ik ondernemen? Er is een verhuis expert langs geweest welke ook aangeeft dat onze inboedel met 4 personen in maximaal 16 manuren had moeten staan.. maar kon met een aantal vlotte verhuizers makkelijk sneller.