Auto op afbetaling

Froet
Topic Starter
Berichten: 4

Auto op afbetaling

#1 , 29 feb 2008 20:30

Eind december koop ik een nieuwe auto op afbetaling, de eerste betaling zou eind januari volgen. Begin februari was de € 200 voor de afbetaling nog steeds niet van mijn rekening. Daarop belde ik naar de garage om te vragen hoe dit kwam, die zeiden dat het mogelijk ook eind februari ging beginnen en indien het niet zo was dat ik maar eens terug moest bellen. Eind februari nu en nog steeds niets van mijn rekening. Ik dus terug gebeld naar de garage, die zieden dat mijn bank een domiciliering gekregen had voor de lening, zoniet zo het probleem in brussel (bank) liggen, dus ze geven me de nr. van Brussel. Ik bel naar brussel waar mijn lening loopt en daar vinden ze niets terug in hun bestand.

1. kunnen ze nu die 2 zogezegd achterstallige betalingen in 1x opeisen?
2. Wat zou er kunnen misgegaan zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 29 feb 2008 23:12

Normaal gezien heb je bij het ondertekenen van de lening een kopij van het contract gekregen met hierin de vermelding van de vervaldatum alsook de gegevens van de bank. Normaal gezien heb je ook een document ondertekend voor de goedkeuring van de domiciliëring. Neem zo snel mogelijk contact op met de bank in kwestie en niet via de garage. Indien er effectief 2 maanden achterstal is, ga je een gebrekestelling krijgen. Dit houdt in een aangetekend schrijven aan jou en de eventuele mede-ontlener, waarin staat dat je 30 dagen de tijd hebt om de achterstal aan te zuiveren, maar ook een aangetekend schrijven aan de werkgevers van de ontleners, dit is een intentiebrief loonbeslag, dit betreft nog geen betekening loonbeslag, maar een kennisgeving aan de werkgever dat er een achterstal is van 2 maanden en indien er binnen de 30 dagen geen regularisatie is, de bank effectief overgaat tot loonbeslag. De werkgever is wel verplicht om te wachten tot zij opnieuw een aangetekend schrijven krijgen van de bank om effectief over te gaan tot loonbeslag.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”