Verkeerde kant rijden

glennus
Topic Starter
Berichten: 27

Verkeerde kant rijden

#1 , 18 mar 2018 04:29

Om 00u20 hebben ze mij tegen gehouden met de vrachtwagen omdat ik langs de verkeerde kant van een snelheidsremmer
(Korte middenberm) reed op een gewest weg zone 50 wat mag ik verwachten van boete? Politie heeft paqieren gevraagdt na 3min pappieren terug gegeven gezegt dat ze pv gingen opmaken in auto gestapt en door gereden zonder te zeggen dat ik mocht door rijden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#2 , 19 mar 2018 13:59

Om 00u20 hebben ze mij tegen gehouden met de vrachtwagen omdat ik langs de verkeerde kant van een snelheidsremmer (Korte middenberm) reed op een gewest weg zone 50 wat mag ik verwachten van boete? Politie heeft paqieren gevraagdt na 3min pappieren terug gegeven gezegt dat ze pv gingen opmaken in auto gestapt en door gereden zonder te zeggen dat ik mocht door rijden
Dit lijkt mij een overtreding te zijn tegen navolgend artikel :

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/109-art9

9.6. Behoudens plaatselijke reglementering moet elke bestuurder de inrichtingen bestemd om het verkeer te leiden, zoals zuilen en verkeersgeleiders, aan zijn linkerhand laten.

Hij moet ook de vluchtheuvels aan zijn linkerhand laten tenzij wanneer de behoeften van het verkeer het rechtvaardigen deze aan zijn rechterhand te laten.

De verplichting langs een enkele zijde voorbij te rijden kan evenwel opgelegd worden door het verkeersbord D1.



Dit betreft een overtreding van de eerste graad voor zover ik kan zien. Indien er verder géén overige inbreuken vastgesteld werden, wordt dit hoogstwaarschijnlijk een onmiddellijke inning.

Indien u die tijdig en correct betaalt (gestructureerde mededeling !), dan bent u er normaliter vanaf.

https://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/graden
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

glennus
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 19 mar 2018 21:42

Verder werd er niks van inbreuken vast gesteld

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 19 mar 2018 23:31

En niet over een gearceerd gedeelte gereden?

glennus
Topic Starter
Berichten: 27

#5 , 26 mar 2018 01:43

Het is idd een inbreuk van 1ste graad. Nee er waren geen gearceerd gedeelte 

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 27 mar 2018 22:20

Soms gaat een doorlopende streep de verkeersgeleider vooraf ...
Dan heb je pech : 3de graad overtreding om dààr links van te rijden

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”