Vast Bod

Freddy Thoen
Topic Starter

Vast Bod

#1 , 28 feb 2008 16:15

Ik, kandidaat-koper van een huis, heb enkele problemen?
Wie kan ons uit deze benarde situatie helpen? Graag wat advies!

Een makelaar maak publiciteit voor een pand dat hij in verkoop heeft voor een bepaalde prijs.

Ik deed een vast bod op dit pand voor de gevraagde prijs, nu was ik daarin niet alleen.
Een tweede kandidaat deed net het zelfde.
Finaal wenst de verkoper dan toch niet te verkopen.

De andere bieder dagvaardt hierop de vastgoedmakelaar en vraagt schadevergoeding.
Volgens hem (andere bieder)komt een compromis tot stand wanneer iemand biedt wat wordt gevraagd.

Wie heeft hier een passende oplossing voor?

Vriendelijke groeten

Freddy Thoen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 28 feb 2008 19:35

Ik ben geen jurist, maar volgens mijn komt een koop maar tot stand als de verkoper het bod ook AANVAARDT.

Hoe verklaar je anders dat huizen soms verkocht worden aan een hogere prijs dan wat oorspronkelijk gevraagd werd? Juist, omdat kopers tegen elkaar opbieden en de verkoper uiteindelijk een bepaald bod aanvaardt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

djanodive

#3 , 24 apr 2008 20:20

Kan ik ook in volgen. Dus laat die andere maar doen. Ondertussen kunt ge verder sparen. :wink:

Ge kunt altijd eens met de eigenaars zelf praten. Kan wonderen doen. Want de makelaar hoopt soms meer te krijgen als hij wat langer wacht, terwijl de eigenaars misschien graag zouden verkopen.

Reclame

Terug naar “Kopen”