Probleem met autoverhuurbedrijf

Apollo56
Topic Starter
Berichten: 7

Probleem met autoverhuurbedrijf

#1 , 29 dec 2017 11:32

Geachte

verhuurbedrijf, heeft, zonder onze toelating en zonder verwittiging, geld van onze rekening gehaald.
Wij waren sinds de zomer van 2016 in onderlinge discussie over een lichte schade aan hun vervangwagen.
Hiervoor hadden we een advocaat geraadpleegd maar op zijn noch onze brieven kwam er ooit reactie.
Mijn vraag is, kan een bedrijf dit zomaar doen?

Met vriendelijke groeten
Laatst gewijzigd door webmaster op 29 dec 2017 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 29 dec 2017 12:10

En hoe kunnen ze zomaar geld van je rekening halen?
Heb je ooit een formulier voor domiciliëring ingevuld?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2017 12:29

Als je een wagen huur met een visa kaart kan men daar geld met afhalen, zelfs een jaar nadien
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 29 dec 2017 12:45

Heb je een autorisatie met kredietkaart gegeven als borg?
Zoja, wanneer precies hebben ze het bedrag van je Kredietkaart gehaald?
Indien het Visa/MasterCard is kan je binnen een bepaalde termijn de transactie betwisten bij Worldline.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 30 dec 2017 21:42

Heb je een autorisatie met kredietkaart gegeven als borg?
Zoja, wanneer precies hebben ze het bedrag van je Kredietkaart gehaald?
Indien het Visa/MasterCard is kan je binnen een bepaalde termijn de transactie betwisten bij Worldline.
Die terugbetalingsprocedure vereist wel dat je eerst de transactie betwist bij Europcar. Zij zullen bevestigen dat de afhaling conform de door u ondertekende contractuele afspraken verliep wat het dossier sluit.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 31 dec 2017 09:49

Niet noodzakelijk. Kredietkaartuitgevers zijn zéér streng voor handelaars inzake betwiste transacties. Als er nog maar de schijn van betwisting bestaat of ze antwoorden niet binnen de termijn, dan maken ze de transactie ongedaan in het voordeel van de consument.

Het is dan aan de handelaar om de klant rechtstreeks tot betaling te bewegen of hem desnoods voor de bevoegde rechtbank te dagen.
"sowieso" schrijf je zo.

Apollo56
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 31 dec 2017 17:22

Bedankt voor jullie respons! Mijn iMac heeft het ondertussen begeven vandaar mijn latere reactie.
Mijn echtgenote heeft haar Mastercard moeten opgeven bij de afhaling van de vervangwagen(werd geëist door de verhuurder).
Wij betwisten de zogezegd door ons veroorzaakte autoschade en hadden hiervoor een advocaat geconsulteerd.
Er kan door Europcar geen document voorgelegd worden waarop vermeld staat dat de auto schadevrij was bij de afhaling. Mijn echtgenote heeft de erkenning van schade bij het inleveren van de huurauto niet ondertekend, enkel voor teruggave van de auto. Deze handtekening werd door Europcar aanzien als erkenning van toegebrachte schade.
In maart 2017 heeft een incassobureau ons een factuur tot betaling gestuurd. Onze advocaat heeft hierop een schrijven gestuurd waar nooit reactie op gekomen is. Op 20 november werd door Europcar 710,5 Euro van onze rekening gehaald. Wij hebben bij mijnkaart.be de transactie betwist.
Wat kunnen we nog doen?

Vooralsnog een prettig eindejaar

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 01 jan 2018 09:02

Ik zou voorlopig afwachten. Als Worldline de tranactie inderdaad terugdraait ligt het bal terug in het kamp van het verhuurbedrijf. In het andere geval zal u naar de vrederechter moeten trekken om uw geld proberen terug te vorderen.

Juridisch heeft u volgens mij juist gehandeld en heeft het bedrijf geen poot om op te staan.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”