problemen met nieuw aangekochte trailer

Alfo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

problemen met nieuw aangekochte trailer

#1 , 1 jaar 10 maand geleden (12 dec 2017 16:26)

Beste,
iWe hebben op 11/11/2017 een trailer aangekocht om een food truck van te maken. Op 13/11/2017 hebben we echter vastgesteld dat de wielen helemaal los zaten zoals de stekker langs buiten op de trailer zelf. We hebben direct contact genomen met de verkoper en hij heeft ons voorgesteld langs te gaan met de trailer om alles na te kijken.
We hebben een afspraak gemaakt voor 9/12/2017. De zaakvoerder kon zelf er niet aanwezig zijn maar zijn dochter wel. We hebben de sleutels aan zijn dochter overhandigt en gewacht op de reactie van de zaakvoerder.
Aangezien we andere gebreken vastgesteld hadden en dat we niet de kans hadden gehad om met de zaakvoerder zelf te spreken hebben we besloten een mail te sturen met de punten dat volgens ons moesten zeker nagekeken worden.
Tot ons grote verbazing kregen we gisteren morgen een boze telefoontje van de zaakvoerder want hij was helemaal niet tevreden met ons mail en dat we sinds het begin stomme vragen gesteld hadden :-(. Hij stelde zelf voor om het zo te laten en hij ging ons het volledige bedrag terugstorten want hij was er beu!
Later op de dag kregen we nog eens een mail waar de verkoper ons het volgende schreef:
"Beste,
1 Bij het demonteren van de wielbouten merkten we dat deze veel te vast waren vastgezet, hierdoor zijn de velgen en de bouten beschadigd. Deze zullen we deze week vervangen en kijken of alles goed werkt.
2 Wij gebruiken deze stekker zelf om de trailer elektrisch af te werken, we zagen nu dat 3 van de 4 schroeven verdwenen waren en dat de gaten groter waren geworden. Vermoedelijk is er iemand over de kabels gestruikeld of is de stekker onkundig verwijderd. We hebben er nu iets grotere schroeven in gemonteerd.
3 achteruitrijverlichting werkt nooit op een kleine aanhangwagen, uw wagen heeft geen contact hiervoor. Redelijk logisch dus…

Waterpomp hebben we ook vervangen, waarschijnlijk heeft deze lange tijd “drooggelopen” en is deze stuk gegaan. Net zoals dit bij een dompelpomp ook niet mag, beter opletten dus.
Afvoer werkte perfect, maar deze waren nu ook weer extreem hard aangedraaid waardoor deze beginnen te lekken. Vast is vast.

De overige zaken heeft u gezien (u bent hier 4 keer geweest!) toen u de trailer heeft gekozen, je kan ook niet verwachten dat een trailer van ocharme €3400 dezelfde afwerkingsgraad heeft van een trailer van €50.000.
Het “roest” dat u vindt in de kasten zijn kleine metaaldeeltjes van het monteren die in hoekjes in kantjes kruipen.
Bij het afhalen en kiezen van de trailer was al duidelijk dat u niet erg handig was, ga dan ook niet zelf experimenteren maar laat dit over aan een vakman… "

We waren helemaal geschokkeerd dat is toch geen beleefde antwoord... ook omdat wij helemaal niets gedaan hadden integendeel wij proberen altijd alles met de beste zorgen te handelen!
Daarom besloten we toch op zijn voorstel in te gaan van het volledige betaalde bedrag terug te laten storten en de trailer bij hem te laten staan.
maar.....
dat is nu zijn antwoord :
"Beste,

Wij hebben nu ook kosten moeten maken en bovendien is de trailer al in gebruik genomen door u.
Als we de trailer overnemen dan zullen we een vergoeding van €500 excl BTW aanrekenen. "

Wat kunnen we nu doen??
zijn er echt geen manieren om van deze aankoop af te zien???
Ik dank u alvast voor uw help bij deze onaangename situatie!

Reclame

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel direct met een specialist op het nummer 0904 69 400 voor een eerste antwoord op uw vraag.