stelling buur op mijn eigendom

Nd1982
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

stelling buur op mijn eigendom

#1 , 24 jun 2017 00:55

Goedenavond iedereen,

Ik woon naast een huurhuis; de huisbaas laat sinds vandaag blijkbaar dakwerken uitvoeren want ik zag toen ik thuis kwam van het werk een ladder op mijn koer staan + de stelling die aan mijn kant vd scheidingsmuur geplaatst is. Mijn buur heeft mij hierover niet ingelicht, ik heb op het internet al gezien dat er zoiets bestaat als ladder- en stellingrecht (?) maar dat dit wel ook moet van tevoren gevraagd worden als het een gesloten terrein betreft.

Op zich zou ik er geen problemen mee hebben dat het er nu staat, maar het toeval wil nu dat ik nog niet zo lang in de woning woon en vanaf maandag komen er ook bij mij werkmannen over de vloer die mijn achtergevel gaan verven en dus bijgevolg ook een stelling zullen plaatsen. Als mijn buurman had laten weten dat hij werken zou uitvoeren, had ik hem hierover kunnen informeren... Maar nu staat zijn stelling dus al voor een 20-tal cm op mijn domein en vrees ik dat ik problemen zal krijgen om mijn stelling te plaatsen.

Heb ik het recht om van mijn buurman te eisen dat hij die stelling weg haalt omdat ik ook zelf werken laat uitvoeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 24 jun 2017 08:58

meteen buurman contacteren dat men je niet op voorhand heeft gevraagd of er stellingen op jouw grond mochten geplaatst worden. (wat inderdaad wel degelijk moet) Meldt dat de stelling bijgevolg maandag weg moet, omdat je zelf werken gepland hebt met stellingen. Ga niet in op een discussie van de andere partij wie of wat de stelling heeft geplaatst zonder medeweten van wie. Dat is uw probleem niet, dat is het probleem van de verantwoordelijke (diegene die de plaats beheert en bewoont) vanaf wiens grond de stelling geplaatst is. Hij moet het zelf regelen met de verhuurder of arbeiders;

Reclame

Terug naar “Aanneming”