Bpost verloren pakket

Ideilse
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bpost verloren pakket

#1 , 07 mei 2017 08:41

Goedemorgen

Ik heb via Facebook 2dehands kleertjes gekocht dit ter waarde van 201 euro incl verzending naar een postpunt (geen verzekerde verzending)

Nu stelt zich het volgen probleem voor

Pakje door afzender donderdagavond binnen gebracht en de maandag was er nog geen enkel spoor van mijn pakket

Afzender stelt dossier op bij bpost
Dinsdag ochtend kon ik volgens de track and trace site v bpost mijn pakje in ontvangst nemen
Wat dus niet het geval was
Terug gebeld
Bpost zei uw pakje heeft heeft vertraging morgen zal het er zijn

De afzender kreeg een brief met daarin een gratis verzending wegens vertraging van haar pakket

Sindsdien spreken ze bij bpost elkaar tegen de ene zegt het heeft vertraging de ander zegt dat het verloren is
De ander zegt mevrouw u moet geduld hebben het is zeker niet verloren
Maar uw geld krijg je niet terug want je hebt geen verzekerde verzending genomen

Nu zijn we 17 dagen verder en talloze telefoons en weten we nog niets
Volgens de juridische dienst van test aan koop is bpost toch verplicht om mij de waarde van het pakket te vergoeden ookal was het geen verzekerde verzending
Daar zij in gebreken zijn en de afzender en ik ons plicht hebben gedaan wat betreft het verzenden etc

Klopt dit

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 07 mei 2017 10:35

Voor jou maakt het geen zak uit hoe het verzonden wordt.
Of dit nu Bpost, Kiala, TNT, DPD, whatever, of zelfs de verzender is die zelf komt langsbrengen, het maakt niet uit.

Het enige wat voor jou van belang is, is dat je de zending krijgt.
Dus jij moet met de afzender hierover afspreken, en in feite van deze je geld terugkrijgen.
Deze zal dan bpost voor de rechter moeten dagen om het geld dat hij aan jou terugbetaald heeft terug te krijgen van bpost.

Verzekerde verzending of niet zou niet mogen uitmaken inderdaad, me dunkt.
Het is immers hetgeen waarvoor je betaalt aan aan bpost (als verzender): om dit pakket op plaats B te krijgen. Als je hier nog een extra verzekering voor zou moeten nemen voordat je zeker bent dat ze het leveren, klopt er iets niet alvast (en dit is iets dat ik al jaren vermoed).
Maar dus: bpost maakt geen zak voor uit voor jou, jij hebt enkel een overeenkomst met de verkoper.

LeenW

#3 , 07 mei 2017 10:41

Akkoord met het bovenstaande, de afzender moet een nieuw pakket opsturen, of indien dat onmogelijk is, de schade vergoeden aan u. De verkoper moet de schade dan maar verhalen op de pakketdienst.

Reclame

Bart Vissers
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mei 2017 11:34

Idd: valt onder de wettelijke leveringsplicht van de verkoper (art. 1604 e.v. BW).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”