Indien u nooit iets besteld hebt, meld dit dan aan de douane. Zij zullen moeten bewijzen dat u effectief deze namaakgoederen besteld hebt (betalingsbewijs of iets dergelijks).
Dank voor je antwoord.
Het pakket was wel degelijk aan ons geadresseerd, er liep een andere bestelling van ons (die niet geleverd werd), de Ray-ban zonnebril waarover men valt werd nooit door ons besteld. Dit meldde ik eind maart ook aan de douane na een vraag van hun uit.
Nu deze week kwam bewuste brief van React (die ik niet onderteken want het is zo goed als een schuldbekentenis)
Ik mailde hen terug met hetzelfde antwoord, wacht nu op een reactie.
Ik zou een AS aan react schrijven met een tekst in de zin van:
"Beste,
naar aanleiding van uw brief van dd/mm/jjj in verband met een naar ons toegestuurde namaak Ray-ban zonnebril, wens ik te benadrukken dat deze bril nooit door ons besteld werd. We hebben de douane ook al laten weten dat we deze zending niet wensten te ontvangen, en dat de douanediensten hiermee mochten doen wat ze nodig achtten. Mogelijk gaat het hier om een fout van de afzender. Wij hebben verder niets met deze zaak te maken, en wensen bijgevolg ook niet in te gaan op uw verzoek om enige schuld in deze zaak toe te geven.
Tenzij u ons het bewijs kan voorleggen dat deze namaak Ray-ban bril effectief door ons besteld werd, wensen wij verder geen contact meer.
Met vriendelijke groeten,"
Let wel, indien u op één of andere manier aan de douane wel blijk gegeven hebt van weet te hebben van deze zending, is bovenstaande brief GEEN goed idee... In dat geval kan u beter de boete betalen.