aanwezige waterschade bij plaatsbeschrijving van huurcontractbeëindiging

patrickk
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aanwezige waterschade bij plaatsbeschrijving van huurcontractbeëindiging

#1 , 28 feb 2017 15:40

Ik heb een 9-jaarscontract dat over een half jaar eindigt, waarbij ik twee en een half jaar geleden in conflict kwam met de huisbaas omtrent waterschade van een lekkende buis in de muur. Volgens hem had ik die schade te laat gemeld, maar ik ga daar niet mee akkoord en er is nooit een expert langsgekomen. Hij vroeg me om de franchise van de verzekering te betalen, wat ik dan ook weigerde. Aangezien de muur verzadigd was met vocht, konden schilderwerken niet meteen uitgevoerd worden en een half jaar tot een jaar later was er nog steeds te veel vocht in de muur. Sindsdien heeft de huisbaas geen stappen meer ondernomen voor die schilderwerken. Bovendien ontstond er 9 maanden geleden een nieuwe waterlek (andere plaats, maar dezelfde muur), waardoor er opnieuw gewacht moest worden voor de schilderwerken. De huisbaas liet me nu weten dat hij zal wachten met de schilderwerken tot na mijn contract ten einde is. Bovendien dreigde hij indirect "dat ik nog wel zal zien hoe conflicten tussen huurder en verhuurder in het vredegerecht worden opgelost" en dat geen van beide partijen er goed uitkomt, waarbij hij een voorbeeld gaf over een verhuurder die hij kent.

Ik heb dus het gevoel dat hij het mij nog moeilijk wilt maken, vooral om mijn huurwaarborg terug te krijgen. Zijn er bepaalde zaken waarop ik moet letten bij de opmaak van de plaatsbeschrijving omtrent de waterschade die nog steeds aanwezig zal zijn op dat moment? Of in het algemeen? Heeft hij eigenlijk een poot om op te staan? Want ik vraag me af waarom hij zich zo zeker voelt van zijn stuk...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 28 feb 2017 15:58

Waarom 2 topics openen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

patrickk
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2017 18:01

Sorry als dit een probleem zou zijn, maar het lijkt me beter om over twee aparte kwesties ook twee aparte topics te openen, onafhankelijk van het feit dat het over dezelfde huurder en verhuurder gaat.

Reclame

Terug naar “Huren”