Hallo,
Sinds kort ben ik verhuisd met mijn vriendin en binnenkort komt de kat van haar ouders 10 dagen bij ons 'logeren' omdat die met vakantie gaan en wij willen op basis van deze ervaring beslissen om al dan niet zelf een kat in huis te nemen.
In ons huurcontract staat echter in dat er een verbod is op "dieren die niet in een appartement thuishoren".
Ik vind nergens een duidelijke definitie van welke dieren daar wel/niet toebehoren.
Wij hebben een gelijkvloers appartement, met een koertje, dus wij vermoeden dat een kat wel kan thuishoren, maar willen duidelijkheid vooraleer we het risico nemen.
We durven dit echter (nog) niet aan de huisbaas vragen, omdat we dan schrik hebben dat hij ook al lastig gaat doen over de kat die 10 dagen komt logeren.
Wij hebben tevens een zeer sterk vermoeden dat onze bovenburen een kat hebben (mijn vriendin meent deze al gezien te hebben in het raam, en ik heb zelf een paar keer getrippel over laminaat dat duidelijk van een hond/kat kat komt gehoord), maar hebben hen nog niet kunnen contacteren om te vragen of ze er wel degelijk één hebben en hoe dit geregeld is.
Alvast bedankt.