Afgelopen week hebben wij een bod (op papier) gedaan op een onroerend goed (eigenaar werkt zonder immo kantoor), met als voorwaarden een geldigheidsdatum en het verkrijgen van een krediet.
1) De verkoper speelde ons bod uit tegen andere kandidaten die reeds een lager bod hadden uitgebracht. Toen dat niet lukte liet hij via e-mail weten dat hij hoopt alsnog tot een overeenkomst wil komen als wij onze prijs verhogen met 0,5%.
2) Hierop hebben wij laten weten (via e-mail) dat we het jammer vonden dat ons bod niet werd aanvaard en we hem veel succes wensen met de verdere verkoop.
3) Vervolgens krabbelde hij terug en was hij bereid zijn vraagprijs te laten zakken tot hetgeen wij hadden geboden (ook via e-mail).
Helaas is ons vertrouwen in deze persoon gekelderd vanwege de aggressieve manier waarop hij toch maar een betere prijs tracht te verkrijgen. Bijkomend wil hij ook in de voorwaarden wil laten opnemen dat onroerend goed pas op een latere datum vrij komt (3 maanden na verlijden akte). Hoewel hij dit bij zijn eerste bezoek had meegedeeld zijn er geen details afgesproken of op papier gezet. Mijn vrees is dat hij verwacht dat we ook hier toegevingen doen (huur).
De geldigheiddatum van ons bod is nog niet verstreken. Mijn vragen, bij bovenstaande feiten:
1) "Hij hoopt alsnog tot een overeenkomst te komen" -> weigert hij hiermee ons originele bod?
2) "Jammer dat het bod niet werd aanvaard, veel succes bij de verdere verkoop" -> geven wij hiermee voldoende aan niet verder te willen?
3) "toch bereid zijn vraagprijs te laten zakken tot ons bod" -> Is het bod nog geldig indien hij dit eerst geweigerde? Zoja, kan ik dit nog terugtrekken?