intracommunautaire verlegging

christophedp
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

intracommunautaire verlegging

#1 , 07 dec 2016 19:45

Is er bij de onderstaande voorbeelden een intracommunautaire verleggingsregeling mogelijk? ja of en nee en kom men er een woord uitleg bijgeven zodat ik het snap.

1) een intracommunautaire verkoop met verlegging van heffing naar Noorwegen door een Belgische BTW-belastingplichtige is mogelijk aan een Noors BTW-belastingplichtige gevestigd in Noorwegen. De goederen verlaten Belgie en komen in Noorwegen terecht.

2) een intracommunautaire verkoop met verlegging van heffing naar het eiland Man door een Belgische BTW-belastingplichtige is mogelijk aan een BTW-belastingplichtige gevestigd op het eiland Man. De goederen verlaten Belgie en komen op het eiland Man terecht.

3) een intracommunautaire verkoop met verlegging van heffing naar Letland door een Belgische BTW-belastingplichtige is mogelijk aan een Noors particulier gevestigd in Letland. De goederen verlaten Belgie en komen in Letland terecht.

Alvast bedankt!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 07 dec 2016 19:49

Als ik me niet vergis is Noorwegen geen EU land !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

christophedp
Topic Starter

#3 , 07 dec 2016 20:23

Als ik me niet vergis is Noorwegen geen EU land !!

en dat van Letland ook niet. omdat het een particulier is?

Reclame

Jackrussell

#4 , 07 dec 2016 22:03

Huiswerkopdrachtjes?

Btw verleggen aan een particulier kan inderdaad niet.

LeenW

#5 , 07 dec 2016 23:56

Dit is geen huiswerkforum, post op zijn minst uw eigen oplossingen en dan kunnen we nog bijsturen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”