huren van kerkegrond

evandens
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huren van kerkegrond

#1 , 02 dec 2016 21:50

Graag uw mening over het volgende:

1) Kan een landbouwer die zetelt in de kerkraad huurder zijn van landbouwgrond van de kerkfabriek? Jaren geleden is deze landbouwer op een onrechtmatige manier huurder geworden van een perceel landbouwgrond. Aan de kerkdeur hing een bekendmaking van vrijgekomen landbouwgrond van de kerkfabriek. Ik had dit gehoord en ging zaterdagavond na de H. Mis de bekendmaking lezen maar ze was al verdwenen. De betrokken landbouwer had ze van de deur getrokken. Hij werd ingedekt door het plaatselijk bestuur van de kerkraad waar hijzelf ook in zetelde. Als landbouwer in hoofdberoep had ik dit perceel ook graag gehuurd maar heb geen kans gekregen. Ik begrijp dat dit nu te laat is maar kan daar nog iets aan gedaan worden? Graag info aub.

2) Helemaal ingesloten in mijn erf ligt 25 aren landbouwgrond eigendom van de kerkfabriek. Het is verpacht aan een landbouwer uit onze gemeente. Ik heb hem reeds een voorstel gedaan om te ruilen of het aan mij over te laten. Hij weigert hierop in te gaan. Kan ik hiertegen iets beginnen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”