Hallo,
Een vraagje ivm aansprakelijkheid en tot waar dat zou kunnen leiden. Ik sta op het punt een vennootschap op te richten en zal werken bij verschillende klanten in een ICT consultancy rol, maw: mogelijks wat ontwikkeling, analyse en architectuur duiding op ICT vlak. Om mezelf in te dekken voor mogelijke claims ga ik een Beroepsaansprakelijkheid, een BA uitbating + nog enkele andere standaard verzekeringen aan.
Ik zou willen opteren voor een GCV omwille van de lage start / ontbindingskost versus de verwachtte korte looptijd van ongeveer 6-8 maanden. Daarna ben ik in het buitenland voor geruime tijd (puur privé) en in dit geval is een BVBA starten/ontbinden + bijkomende beheers kosten voor deze korte periode dat ik werk binnen België wel een duurdere aangelegenheid tov een GCV dus het overwegen waard.
De vennootschap gaat geen producten, grondstoffen of dergelijke aankopen dus alvast geen leveranciers met onbetaalde facturen als dreigende schuldeiser maar aan welke andere schuldeisers (uiteraard buiten de normale fiscale schuldeisers indien de GCV niet aan de wettelijke verplichtingen zou voldoen) en mogelijke risico's stel ik mijn privé vermogen bloot binnen dit kader?
Alvast bedankt